Onderwerp: mokkacreme
Hallo,,
Het is alweer een poosje geleden dat ik hier wat gepost heb, maar nu heb ik het volgende deprimerende verhaal meegemaakt.
Mijn vriendin was jarig geweest, en ze vroeg of ik wel een taart ging bakken voor als ze haar verjaardag deed... Ik deed alsof ik het nog niet wist, want je zegt natuurlijk niet wat je gaat geven. Maar ik wist het allang... Aangezien ze van shoppen, kleding, mode, enzovoort houdt, dacht ik, ik maak een taart met wat kledingstukken erop, en op de zijkant namen van haar favo winkels. Nu moest ik alleen nog op een ondoorzichtige manier vragen wat ze lekker vond als vulling. Dus hier en daar wat geinformeerd, en het bleek dat ze mokka het lekkerst vond. Dus heb ik een "eenvoudig" recept van internet af gehaald. (niet hier van de site) Volgens mij kwam het er op neer dat je 250 gram (room)boter cremeachtig moest kloppen, vervolgens 150 gram gezeefde poedersuiker erdoor moest doen, en tenslotte 4 eetlepels sterke koffie. Ik vond de smaak persoonlijk nog wat flauw, dus heb ik er nog wat sterkere koffie doorgedaan. Op zich vond ik het wel een lekker smaakje, maar niet zoals je het in de winkel koopt natuurlijk. Ik had alleen de mokkacreme als vulling, met gewone cake. (wat overigens super lekker uit de oven kwam) Ik was er al ruim 3 uur mee bezig geweest, en had besloten het de middag voor de verjaardag af te maken, ik had nog 2 uur en moest nog decoreren. Leuke broek, rokje, jurk, topje en shirt erop gemaakt. En toen was het al tijd. Alles snel, snel, en ik moest op de fiets omdat het maar 5 minuutjes van me vandaan was, dus de taart verpakt en voorzichtig in een grote boodschappentas gedaan, in de hoop dat alles er nog aan zat als ik aankwam. Dat viel gelukkig mee, alleen het randje onderaan was een beetje scheef. Maargoed, iedereen die er was vond het mooi.. En de paar foutjes die er waren zagen ze gelukkig niet. Vraag ik na het weekend hoe het heeft gesmaakt, krijg ik als antwoord: "Ja, ik werd misselijk van dat bruine spul dat er tussen zat." .... "maar de cake was wel heel lekker hoor!" Toen mocht ik mn kin van de vloer oprapen... Ik vond zelf de creme wel lekker, niet echt helemaal mokka, maar toch... Pff, ik hou hier een trauma aan over....
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!