1

Onderwerp: 2 taarten tegelijk in de oven

Ik wil graag 2 taarten maken en zou dat natuurlijk graag in 1 keer in de oven doen. Is dat mogelijk? Als het past natuurlijk...
Worden ze dan wel gaar? Of moet het dan iets langer? OF is het echt af te raden?

Ilonka

2

Re: 2 taarten tegelijk in de oven

Als het past en ze zijn van hetzelfde formaat gaat het prima!
Ik heb zelf een hele brede oven (Lang leve het 5-pitsgasfornuis) en maak heel vaak 2 taarten tegelijk. Baktijd blijft hetzelfde.

Succes!

3

Als ze náást elkaar kunnen, zou ik dat wel doen ja.
Maar, als ze op twee verschillende niveau's moeten... Bij mij werkt dat niet, dan kan de warmte niet genoeg circuleren en rijst het ene baksel niet voldoende.
Ik heb een 'gewone' grote bakoven, zo een onder het formuis.

Groetjes, Marielle

4

Bij mij kan het met 3d-hetelucht en dat werkt niet: meerdere lagen..
als het naast elkaar kan, dan zou ik dat doen, maar bij mij moeten ze dan wel langer...dus ik zou de gewone tijd pakken en dan zou ik na 5 min even prikken en dan weer 5 min erbij doen..snap je het nog?!

5

Ik heb ook hetelucht en ik bak regelmatig op 2 niveaus tegelijk en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Ow Mirjam, dan doe ik misschien wat fout?!

Zelfs als ik koekjes bak, 3 bakplaten onder elkaar, dan zijn de bovenste koekjes eerder goed als de andere lagen...???

Als jij de oplossing hebt, graag!!

7

Ik heb ook een hetelucht oven (nou ja, m'n ouders dan ;)) en ik bak ook vaker op twee niveaus. Ook wel koekjes enzo maar die worden idd wel eens wat eerder gaar op de bovenste laag. Dan haal ik de bovenste laag er gewoon wat eerder uit of ik draai halverwege de platen om.
@ ilonka - moraal van het verhaal, moet lukken dus!

Groetjes, Pauline

8

Ik heb een normale elektrische oven. Gisteren dus 2 taarten tegelijk gebakken. En het resultaat is goed. Dus dit zal ik zeker onthouden, scheelt weer een half uurtje aan baktijd. Bedankt.

9

kids4co schreef:

Ow Mirjam, dan doe ik misschien wat fout?!

Zelfs als ik koekjes bak, 3 bakplaten onder elkaar, dan zijn de bovenste koekjes eerder goed als de andere lagen...???

Als jij de oplossing hebt, graag!!

hmmm 3 platen heb ik nog niet geprobeerd. Ik zet de kapsels altijd op roosters, misschien scheelt dat en als ik 2 platen koekjes bak, is de bovenste eigenlijk alleen een braadslee (want ik heb maar 1 bakplaat :S ) en die is wat smaller dan de plaat, maar past wel precies in de geleiders. :Y Maar als jouw bovenste plaat eerder klaar is, dan is je oven misschien toch bovenin heter? Bij mij maakt de hoogte niet zoveel uit. Alleen rechts achterin is e.e.a. altijd eerder bruin. :+

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Oeps, ja ik bedoelde dus inderdaad de taarten naast elkaar.
Op verschillende niveau's gaat bij mij ook niet goed, hoor.