Onderwerp: geen mooie kapsels..wie heeft de tip?

Mijn kapsels worden tot nu toe niet echt mooi.
Ze zakken in/ worden niet goed gaar. Heb ze ( ongeveer 28 cm) wel rond 60-70 min op 180 graden en dan nog is de bovenkant een ingezakte bol en is het maar net gaar.
Dit wordt dan wel de onderkant maar daardoor is deze onderkant van de taart zeer klef!!
Ik gebruik een bakring en bekleed deze met bakpapier.
Heb al veel geprobeerd...oplopende temp, aflopende temp enz.
Zit wel na te denken om wilton vormen oid aan te schaffen maar of het dan beter gaat?? :think:
Wie o wie heeft een tip?

groetjes,

Alice

2

Re: geen mooie kapsels..wie heeft de tip?

Hoi Alice ,

Zelf denk ik niet dat het aan de vorm ligt.
Heb je de kant en klare mix van de webshop of maak je zelf een beslag.
Misschien de oven toch iets hoger 10 graden of er iets langer laten.
Het is ook belangrijk bij de kant en klare mix om eerste 8 minuten op de hoogste stand te mixen en daarna nog 2 minuutjes op een lage stand.

Ik hoop dat  de volgende beter worden!!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

3

Ik zit zo net even jou taarten te bekijken en kan bijna niet geloven dat je kapsels niet lukken je maakt echt de mooiste dingen!!!!!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

4

Wat voor oven heb je ? Want 60 minuten is erg lang voor een kapsel.
Wiltin vormen bakt heerlijk maar daar zal je niet je gaarheid mee oplassen , denk ik.
Heb als eens een oventhermometer in je oven gedaan om te zien hoe warm hij echt wordt ?

5

Ik denk ook dat het aan je oven ligt. Goed mixen is ook wel een vereiste voor goed-gelukte kapsels, maar niet voor de gaarheid in deze grote mate.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Het ligt denk ik idd aan mijn oven...dat van die thermometer had ik zelf niet eens bedacht!! Ga ik proberen...waar koop je zo'n ding?

groetjes,

Alice

7

ik denk gewoon in de blokker ofzo

Ja..kan het tot nu toe goed verbergen, die gebrekkige kapsels!! :D :D :D
Kost me soms meer tijd om een goed kapsel te krijgen dan het decoreren op zich!!
Heb voor die 'pumps'taart maar 2 kapsels gebakken en de onderste helften gebruikt...:S

Alice

9

Bij de blokker hebben ze thermometers.
Heeft bij mij ook even tijd geduurd voordat ik mijn oven door had maar als je dat eenmaal weet dan moet het lukken.
Voor een taart van 20 cm voor ik per 10 min de taart op van 140, 165 en 175 gr. en dan 30 min.
Succes ermee!