1

Onderwerp: Dilemma: stapeltaart of grote rechthoek?

Ik zit met een dilemma en schuif het telkens voor me uit, maar wil nu toch echt beginnen met de voorbereidingen :-)

Voor zondag moet ik een dooptaart afhebben. Thema Winnie de Poeh. Voor m'n nichtje. 25 personen moeten er ongeveer van eten. Nu wilde ik eerst een rechthoekige taart maken met een Winnie tafereeltje. Nu begin ik te twijfelen want een stapeltaart (26 en 24 cm of 26 en 22) lijkt me ook wel leuk. Dat heb ik namelijk ook nog nooit gedaan.

Maar, wat is het 'makkelijkste' vinden jullie? Ronde taarten vind ik makkelijker bekleden plus met een stapeltaart hoef je 1 taart niet volledig te decoreren, alleen de zijkanten enzo. Je hebt echter wel weer echt '2' taarten om te maken.

Een vierkant vind ik lastig in de hoekjes, en ook om van het hele oppervlak gebruik te maken om er

2

Re: Dilemma: stapeltaart of grote rechthoek?

Ga je boetseren? Dan is een stapeltaartje wel errug leuk! Maar ook iets meer werk..
Bij een puzzel zou ik weer eerder voor

3

Ja, ik heb net de taart gebakken en vond het inderdaad wel weinig verschil!! Ik ga dus toch nog maar een kleiner taartje erbij bakken..

Dankjewel voor je reactie!

4

Een stapeltaartje heeft net iets feestelijkers vind ik persoonlijk.

5

Dazwa84 schreef:

Ja, ik heb net de taart gebakken en vond het inderdaad wel weinig verschil!! Ik ga dus toch nog maar een kleiner taartje erbij bakken..

Je kan ook de bovenste niet helemaal in het midden zetten. Dus bovenste en onderste aan 1 kant gelijk zetten. Krijg je vooraan een rand van 4 cm. Weet niet of je het wat vind.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

jolanda71 schreef:
Dazwa84 schreef:

Je kan ook de bovenste niet helemaal in het midden zetten. Dus bovenste en onderste aan 1 kant gelijk zetten. Krijg je vooraan een rand van 4 cm. Weet niet of je het wat vind.

Bedankt voor de tip! Ik heb nu de 24 cm een stuk kleiner gesneden en nu is het een veel duidelijkere stapel.

Heb net voor de eerste keer Winnie geboetseerd. Pffffffffff :s

7

Het wordt vast een prachtig taartje! Vergeet niet balletjes te maken van je restjes :D (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17249)

8

k heb de restjes net weggegooid :P

stapelen!

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU