1

Onderwerp: Puzzelen

Hoi ben ik weer met een vraagje :)

Ik wil graag een keer beginnen met mijn eerste puzzelplaatje.
Nu vroeg ik me af, moet ik het fondant eerst een beetje laten uitharden voordat ik begin met het uitsnijden van mijn plaatje ef juist niet.

Soms is mijn fondant zo zacht dat als ik erin snij dat het niet van die mooie rechte lijnen worden, maar dat het krom trekt. Ook rondjes of zo lukt niet zo goed.
Hoe doen jullie dat?

En waarmee snijden jullie de figuren uit? gewoon met een mesje of is er een speciaal stuk gereedschap voor?

Groetjes,
Patty

Re: Puzzelen

Hoi Patty,

Ik gebruik altijd fondant met tylose en snij en bewerk het meteen, als je het even laat liggen dan krijg je de lijnen niet meer mooi. Ik gebruik gewoon water met een kwastje om alles te lijmen en verder heb ik enkele gereedschappen die ik heel fijn vind werken;

de Modelling tools PME Cutting Wheels (geel met twee wieltjes), FMM Knife/scriber tool (mesje en scherpe punt) FMM Flute/vein tool (twee botte punten met een bochtje) en de Modeleer basis set van 5. Deze set had ik als eerste maar later toch de eerste 3 als aanvulling erbij gekocht.

Veel plezier

3

Hoi Chantal,

Bedankt voor je uitleg! Ik ga van het weekend eens effe lekker oefenen.

wish me luck :)

ik vind tylose in fondant of marsepein niet makkerlijk met puzzelen hoor maar ieder zijn eigen denk ik maar ik lees vaker dat het zonder gebeurt dan met

Groetjes frutseltje
http://www.fantasia-cakes.nl