1

Onderwerp: Mijn eerste taart!

Echt wat een hel, marsepein die overal aan bleef kleven, scheuren, en totaal niet gladde taart, nog geen uitstekers in huis, mooie afwerking voor de onder rand die op de grond viel, en ga zo maar door.

De onderrand ziet er dus niet uit, moest snel even iets bij elkaar frummelen van het restje dat ik nog had. Maar goed, eerste keer met marsepein, ik moet nog leren! 1 Ding is zeker, Ik Wil Een Smoother!

http://img.photobucket.com/albums/v219/sorbet/Afbeelding008.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v219/sorbet/Afbeelding007.jpg

De vlekken komen door mijn camera.

Bedankt voor het aanschouwen van dit monsterlijke ding!

Re: Mijn eerste taart!

Veel veel veel oefenen, het is ook niet makkelijk je moet ook leren omgaan met de marsepein/fondant en de materialen maar het lukt echt....ik spreek uit ervaring dus niet opgeven maar door blijven gaan je zal zien dat het bij je volgende taart ook al weer beter gaat! En had je hem ook nog gevuld????? vanaf hier ziet de bovenkant er toch al aardig strak uit hoor!!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

3

Toch vind ik hem niet verkeerd voor een eerste taart. De kleuren zijn leuk, ikzelf vind donkerbruin toch een mooie (sjieke) taartkleur.
Je hebt waarschijnlijk veel geleerd van deze taart en daar gaat het natuurlijk ook om;-)

Maarre dat komt vast goed, het feit dat je een smoother wil zegt al dat het virus je te pakken heeft. Ik kijk uit naar je volgende taart(en).

Maarre wat zit erin?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

4

Ah wat een schatjes zijn jullie!

Ja had hem gevuld met advocaat-botercreme. Ook zelf het beslag voor de biscuit gemaakt, met cacao erdoor.

http://img.photobucket.com/albums/v219/sorbet/Afbeelding.jpg

5

Nou moet je toch eens kijken, dat ziet er toch heerlijk uit..
Al het begin is moeilijk en als het dan ook nog eens op de grond valt en je met een klein restje moet werken, zou ik zeggen, ziet er keurig uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Nou hij zal in elk geval lekker smaken !!!! En vol blijven houden hoor

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

7

Hij smaakt idd heerlijk dus daar eb je gelijk in Micky!

8

Hij ziet er in ieder geval lekker uit!!!

En met een smoother wordt je inderdaad een stuk blijer, da's een ding wat zeker is...!
Maak 'm gewoon nog een keer, nadat je de smoother in huis hebt!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

9

De binnenkant ziet er zeker goed uit! Lekker, choco met advocaat..... Mijn eerste taart zag er ook "minder" uit, maar ik was zo trots als een pauw! Dat kun jij ook zijn hoor.

10

Dat ziet er zeker heerlijk uit...en verder lekker blijven oefenen ;)
Hier mag je al super trots op zijn hoor :Y

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

11

Popje schreef:

Bedankt voor het aanschouwen van dit monsterlijke ding!

Hahahaah, meid, je doet me spontaan lachen :lol:

Zo monsterlijk ziet hij er nog niet uit! En het is al heel wat dat hij lekker was ;)

xxx

12

Niet zo negatief doen hoor, dat is zeker niet nodig! Je zult zien, naarmate er meer spullen bijkomen, worden je taarten steeds mooier en strakker!!

Ziet er trouwens heerlijk uit!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

13

Nou, voor je eerste poging met kleine restjes is ie toch aardig gelukt? Hetlijkt in elk geval op een taart!
Enne... het is echt waar, oefening baart kunst, dus dat komt vast wel goed. Met een smoother wordt het een stuk makkelijker.
(Volgens mij staat hier ergens op de site ook een filmpje over het bekleden van een taart, maar ik weet even niet waar...)

14

Voor je eerste taart zonder alle handige dingen in huis vind tik heel erg knap hoor!

Op naar de volgende!

Groetjes Tweety!