1

Onderwerp: Nu maar aan de marsepein?

Ik heb nu een aantal keer fondant gebruikt om een taart te bekleden.
De smaak/geur begint me een beetje tegen te staan en ook dat het fondant zo snel uitdroogt en breekt.
Misschien moet ik maar overstappen op marsepein, of een combi van beide.
Kunnen jullie mij helpen met wat tips?

Wat vinden jullie het voordeel/nadeel van marsepein t.o.v. fondant en andersom?
Kan ik blanke marsepein gewoon mengen bv. zwarte fondant, blijft de kleur dan wel zwart?
Welke verhoudingen moet ik aannemen als ik ga mengen, 1:1?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

alvast bedankt!

2

Re: Nu maar aan de marsepein?

Ik werk alleen met marsepein. Dat werkt 100 keer makkelijker en mooier dan fondant. Het rolt en bekleed makkelijker en veel mooier. En uiteindelijk vind ik het ook v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik werk met fondant, marsepein vind ik zo vies! Maar soms is marsepein wel makkelijker (als je het makkelijk vind dat je misselijk wordt). Hoe leg je het uit, het werkt gewoon even wat beter, soepeler, anders. Het is heel persoonlijk eigenlijk.

Weer een erg nuttig antwoord ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Whahaha...ik vind juist marsepein heerlijk. Niet mierzoet en goed uit te rollen. Een strak resultaat, bij mij dan heb ik met marsepein beter.

Waarschijnlijk heb je regalice fondant, die stinkt inderdaad vreselijk. Misschien ballina proberen in de vanille variant?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

5

ballina verwerkt n

Groetjes, Carin

Ik gebruik het liefst een combi van marsepein en fondant. Mijn man lust geen marsepein maar gemengd met fondant lust hij het wel. En dan blijft het geheel wat soepeler. Ik meng het 1:1

7 Laatst bewerkt door bettie (22-04-2008 23:51)

Ik gebruik veel icecraft  sugarpaste, heerlijk spul, sneeuwwit en lekker te vermengen met marsepein,

Veel taart plezier

8

ik werk juist alleen met marsepein omdat ik fondant echt niet fijn vind.
Ik gebruik fondant alleen als ik het meng met marsepein om m'n marsepein iets witter te krijgen maar verder gebruik ik het niet.

Ballina wordt echt niet hard, maaris daardoor ietjes "lastiger "in het uitrollen, maar ik ben er aan gewend.

Ik koop trouwens alleen fondant als ik veel nodig heb, anders maak ik het zelf!

Groetjes, mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

10

Carin schreef:

ballina verwerkt n

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Pooh schreef:
Carin schreef:

ballina verwerkt n

Groetjes, Carin

12

Ik gebruikte eerst ook fondant maar vond het echt stinken en een beetje chemisch smaken. Ik heb toen een keertje marsepein gebruikt en nu wil ik niet anders meer. Ik vind het beiden wel goed werken hoor, ik merk eigenlijk geen verschil met bekleden, maar voor mij geen fondant taarten meer!

13

sarina schreef:

Ik gebruikte eerst ook fondant maar vond het echt stinken en een beetje chemisch smaken. Ik heb toen een keertje marsepein gebruikt en nu wil ik niet anders meer. Ik vind het beiden wel goed werken hoor, ik merk eigenlijk geen verschil met bekleden, maar voor mij geen fondant taarten meer!

als je de fondant van ballina neemt, die ruikt naar vanille, en als je zelf fondant maakt ruikt ie heerlijk naar marshmellows!

Die andere merken (kleurtjes) ruiken inderdaad beetje raar

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

14

Tja, kwestie van smaak, denk ik.
Ik gebruik het door elkaar.
Soms alleen marsepein, soms alleen fondant (alleen als de taart wit moet zijn) en vaak gebruik ik het gemengd omdat ik dat het lekkerst vind en het werkt prettig.

De fondant van Ballina en Icecraft vind ik heel lekker. Bakels neem ik noooooooooooooooit meer (wat is dat smerig!!!!) en Regalice ook niet (ruikt vies, naar azijn). De chocofondant van Bakels is trouwens wel heel lekker.

Berichten [ 14 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Nu maar aan de marsepein?