1

Onderwerp: Paddestoeltaart??

Als jullie zo'n paddestoel taart maken(smurfen-kabouter plop)maken jullie die dan van fondant of van gewone cake beslag???
Ik moet er voor 7 mei ook eentje maken en wou graag even jullie ervaringen weten!!!
Graag hoor ik jullie tips!!!
Groetjes Darlene

2

Re: Paddestoeltaart??

Heb er zelf nog nooit een gemaakt,
maar het wordt van gewone cake gemaakt!

Succes ermee!

3

Ik heb het onderstuk van cake gemaakt en het bovenstuk van biscuit!
En de ondertaart niet vullen met lichtige vullingen ivm wegzakken.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=21075
En heb uit mijn taart toch gauw 24 stukken kunnen halen.

4 Laatst bewerkt door manika (27-04-2008 17:06)

Ik heb de mijne eerste keer van cake beslag gemaakt. Vond het te machtig en niet lekker. Bisquit deeg kan ook gewoon, dat vind ik persoonlijk ;) Maar...dan moet je het wel een dag van te voren bakken zodat de 2 halve bolletjes ( waarvan ik het maak) even tijd krijgen om te rusten.

En met vullingen heb ik banketbakkersroom gedaan. Is een goede stevige vulling die niet snel loopt.

En verder maak ik het gewoon van marsepein, tenzij ik een rode / witte paddestoel wil maken, dit omdat fondant wit is ;) En ik vind de Wilton gel, die rode er op fondant beter uit komt, lekker fel.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

Ik heb van de week een taart gemaakt. Ronde ondertaart van 25 cm.  Daarop een ronde (biscuit) van 10 en daarop een blanda (biscuit) van 12. Alles gevuld met bastognecreme en lemoncurd. Ging prima.

Maar als je alleen een paddestoel wilt maken en dan ook zo'n grote dan zou ik niet weten wat handig is. Persoonlijk vind ik cake niet zo lekker. Een stapeltaart is toch ook van biscuit, dan moet dat bij een paddestoel toch ook kunnen? Als je hem goed stut?