1

Onderwerp: lettertapits......iemand tips

ik krijg ze er maar niet fatsoenlijk uit en heb al zoveel geprobeerd

met tylose, zonder tylose, met folie en zonder, marsepein ,fondant, gelijk doen, laten liggen, er uit slaan (wat me een gebroken tapit heeft opgeleverd :S) op karin's manier (maar dan blijven er altijd kleine stukjes vast zitten die ik dan weer met prikker of scherp mesje los moet snijden)
heel dun uitrollen, iets dikker uitrollen.
Wat ik ook probeer.........het lukt me gewoon niet.............misschien op een volgend freubeldagje een demo van een expert ? :lol:

HEEFT IEMAND DE MANIER VOOR MIJ?????????

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: lettertapits......iemand tips

Er zijn al meer onderwerpen hierover, maar zeer waarschijnlijk is het probleem dat je niet dun genoeg uitrolt. Probeer het maar eens. Heel dun, tot je door de marsepein of fondant heen tekst kunt lezen dat op een papiertje eronder ligt. Dan is het dun genoeg. Als ze er niet met 2 keer tikken uitvallen, is het nog te dik en moet je n

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Hey,

Ik ha d t ook nooit zo op die tappits, maar de laatste paar keren gaat t echt super.

heb een goede HowTo gevonden op een andere site ( zal de naam maar niet noemen). Komt erop neer, tylose erdoor kneden. Je werkblad insmeren met wat crisco. Marsepein/fondant heel dun uitrollen. Als ik reepjes snij, rol ik er nog een keer overheen.  Druk je tappit erin, goed heen en weer halen, zodat alle kantjes los zijn. Dan leg je hem half op je blad, een maal de top naar boven tillen en voorzichtig laten klappen op je blad en hij is eruit.

Nu moet ik wel zeggen dat dit met de Funky tappits veel makkeljker gaat dan bij de kleine, maar voor mij is dit wel de juiste manier.

Succes!

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl

4

Ik ga met Inge mee. Dun uitrollen!
Ik kreeg ze er ook nooit behoorlijk uit. Maar pas had ik h

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

bedankt meiden........ga heeeeeeel dun uitrollen

Alles goed???? nee 3 fout

6

Ik gebruik altijd VEEL poedersuiker en dat gaat ook goed.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

En eventueel de letter inwrijven met een beetje trex, voor je hem in de fondant drukt. Ging bij mij ineens nog beter toen ik het Inge live zag doen, dussu, hulp van een expert kan ook nog...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

8

Flowerpaste gebruiken! Is even een aparte aanschaf, maar wel de moeite waard en je gebruikt elke keer maar een klein stukje.

Flowerpaste dun uitrollen, beetje laten drogen, omkeren, andere kant laten drogen. Tappit indrukken, helemaal door en door, beetje schuiven, evt nog even met de vinger over de onderkant. Als de flowerpaste droog genoeg is geworden vallen ze er vrij makkelijk uit, anders even klein duwtje met speld of prikkertje.

Bij mij gaat dit goed na enige oefening, funky tappits zijn makkelijker dan de kleine cursieve...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

9

Gek he, ik heb er echt nooit problemen mee :o

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

10

Ik ook niet. Ik rol uit, niet superdun/doorleesbaar, maar gewoon dun, laat het even drogen. Met recht even, want geduld is niet áltijd mijn sterkste kant. Dan erin drukken, schuiven en meppen. Klaar. Geen poedersuiker, crisco of andere foefjes.

Er werd me laatst wel gevraagd wat ik in hemelsnaam aan het doen was, met dat gemep. :lol:

Je mag best een keertje komen afkijken hoor.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

oke nou ga het ook proberen... is wel goede tip... had al helemaal bedacht dat ik het dan maar toch met witte chocola moest gaan doen en dit moest gaan kleuren maar dit is ook een goede tip... thanks

12

Ik heb het probleem dat als ik ze eruit mep dan komt de tappit weer op de letter terecht en dan zitten er dus afdrukken in de letter. Behlave bij de letters aan de uiteindes want die kunnen nergens meer onder komen. :lol:

Bij mij lukte het eerst ook nooit...slapeloze nachten gehad om mijn taarten met fatsoenlijke letters op te leveren!!!!

Nu gebruik ik 2 van die groene snijmatten (spotgoedkoop bij Action) juist zonder crisco oid. dan blijft de ondergrond lekker glad.
Op het ene matje leg ik de dun uitgerolde (+tylose) stroken... om en om laten drogen. Tappit erop duwen, duwend heen en weer schuiven op het groene matje dus...op het andere matje eruit slaan.
Voordeel vind ik dat het matje zo glad is dat je de letter voorzichtig met zo'n paletmesje aan de kant kunt schuiven en nog even kan laten drogen.
Ik laat de letters helemaal hard worden.
Snap je?? :/
Heb nu ook een pastamachine (Aldi) gekocht...deze is ideaal voor dit soort klusjes!!
kunt er heel gelijkmatig dun mee uitrollen..
Dus wie weet...als het mij is gelukt......?? ;)

groetjes,

Alice