1

Onderwerp: Springvorm, geschikt of niet?

Hallo Allemaal,

Na afgelopen week een geslaagde cursus te hebben gevolgd bij de Taartwinkel in Den Bosch wil ik toch verder met deze lekkernijen maken. Mja tis niet goedkoop wat je allemaal aan moet schaffen om alleen al te beginnen. Dus is mijn vraag:

Moet je perse een vorm kopen die daarvoor gemaakt is of kun je ook beginnen met de normale huis tuin en keuken springvorm waarin ik al mijn baksels/monchoutaarten ooit in heb gebakken/maakt?

Of is dit moeilijker met gladkrijgen?

Ik zet zsm het resultaat van mijn cursus online...

Mmm das pas lekker!

2

Re: Springvorm, geschikt of niet?

Ik bak altijd in springvormen. Wil ooit nog wel eens echte taartpannen gaan aanschaffen maar die zijn nogal duur. En in m'n springvormen gaat het prima dus is het ook niet echt nodig.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Ik gebruik ook gewoon springvormen,
eventueel kan je ze verhogen dmv bakpapier,
maar dat ligt eraan hoe hoog je je baksels wilt hebben,
en voor hoeveel personen het is..!

4

Nee hoor, gewone springvormen voldoen prima.

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

5

Goed om te horen! Scheelt weer een hoop voor een beginnende bakster!

Hebben jullie nog meer tips? Qua rollers, gladmaakmessen, taartsnijders en uitstekers etc?

Mmm das pas lekker!

6

Ik gebruik gewoon een houten roller (goed invetten tegen het plakken), een stuk doorzichtig tafelzeil (blokker), heb destijds bij de Lidl een lang paletmes om de boel glad te strijken gekocht, snijd de taart met een goed broodmes, uitstekertjes kun je al bij blokker, hema, kruidvat (voor klei) en action (voor klei) kopen maar de mooiste heb ik toch bij de webshop besteld...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Ik gebruik een stuk pvc-buis, goed schoongemaakt natuurlijk, om fondant uit te rollen, werkt goed!

Een taartzaag om de taart makkelijk zonder scheef te gaan door te zagen/snijden,
was bij de marskramer volgens mij 1 euro..

8

Ik gebruik ook een pvc buis om uit te rollen en heb laatst bij schlecker op internet zo'n paletmes gekocht. Ze hebben daar nog wel meer betaalbare bakspulletjes. Suc6!

9

Handige tips staan hier, want eerlijk is eerlijk, ik vind het een dure hobby qua aanschaf van bepaalde spulletjes...

groetjes Daantje

10

Ik zou een aantal mooie bloemuitstekers aanschaffen. Heb ik steeds weer veel plezier van.

11

ja dat zou ik ook doen. Die mis ik best wel dus bij mijn eerstvolgende bestelling komen er een paar bij.