Onderwerp: hoe werkt het zaagje?

ik heb de taartbodemzaag in de webshop gekocht, maar ik krijg het niet voor elkaar om er een taart mee door te snijden.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/File0064.jpg
doe ik iets niet goed misschien? toen het niet lukte, heb ik een sneetje op de hoogte waar ik hem door wilde snijden gemaakt, maar ook dit ging niet. wie kan me helpen?

Groetjes Miranda

2

Re: hoe werkt het zaagje?

Ik zal proberen om het handig neer te zetten hier:

Je maakt een sneetje daar waar het zaagdraadje zit met een scherp mes.
Dan ga je voorzichtig heen en weer bewegen met je zaag door de taart. Niet te hard drukken op de taart (dan ga je nog scheeft ;) sprak ik met ervaring :-D)
Normaal gezien kom je redelijk gemakkelijk door de taart.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

3

Nathalie...ik had het niet beter uit kunnen leggen :)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

dat heb ik dus geprobeerd, maar 't ging niet. misschien moet ik het sneetje dieper maken?

Groetjes Miranda

5

Was je biscuit te hard gebakken? Anders moet het toch lukken hoor! Je denkt misschien wel dat het niet lukt, maar als je het zaagje blijft 'heen-en weren- (pootjes over het keukenblad heen en weer schuiven) dan gaat 'ie er op een gegeven moment toch echt doorheen :Y :Y ! Kan best dat je taartzaagdraadje daarvoor behoorlijk onder spanning stond..

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

tom poes schreef:

Was je biscuit te hard gebakken? Anders moet het toch lukken hoor! Je denkt misschien wel dat het niet lukt, maar als je het zaagje blijft 'heen-en weren- (pootjes over het keukenblad heen en weer schuiven) dan gaat 'ie er op een gegeven moment toch echt doorheen :Y :Y ! Kan best dat je taartzaagdraadje daarvoor behoorlijk onder spanning stond..

misschien was ie wel te hard. ik was vergeten een paar lepels water door het beslag te doen. misschien lag het daar wel aan. ik zal het binnenkort nog een proberen. bedankt voor de tips.

Groetjes Miranda

7

Ik loop ook te stoeien met het zaagje. Ik gebruik nu daarom gewoon een heel scherp en lang mes.....vind ik toch wel makkelijker gaan. Ik zet de taart dan op het draaiplateau en draai hem al snijdend door.
groetjes

8

Je hebt volgens mij ook een taartzaag met echt een kartelzaagje. Lijkt me ook wel handig.

Normaal kom ik altijd wel goed door mn biscuit heen maar de vorige keer was het biscuit nog wat bevroren, en veerde m'n zaag elke keer weer terug.

9

Oefening baart kunst, dat is met alles zo. Ik maak altijd een sneetje met een broodmes, een halve cm zeg maar insnijden en dan hups met de taartzaag erdoor heen.

10

Ik moest ook even stoeien met dat dingetje, maar nu gaat het prima!
Ik moet zeggen dat ik 'm niet van boven vasthoud aan het zgn. handvat, maar  in de bocht, zal ik maar zeggen. En dan gewoon steeds heen en weer en de pootjes op het aanrecht houden (mits je taart op het anrecht ligt ;))

Groetjes, Marielle

dank jullie wel voor de tips. ik ga het van de week nog een keer proberen. het zaagje veerde idd iedere keer terug, maar met jullie tips gaat het hopelijk de volgende keer wel lukken.

Groetjes Miranda