Onderwerp: Botercreme en biscuit, zelf gemaakt of met een mix?
Een vraagje, maken jullie de biscuit en de botercreme altijd zelf of mixen jullie het met de mix van de shop??? en wat is lekkerder ??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme en biscuit, zelf gemaakt of met een mix?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Een vraagje, maken jullie de biscuit en de botercreme altijd zelf of mixen jullie het met de mix van de shop??? en wat is lekkerder ??
Er zijn al heel wat topics geweest over dit onderwerp, het is heel persoonlijk wat je zelf het lekkerst vind werken, het lekkerste vind smaken, het beste resultaat vind geven.
Ik gebruik zelf altijd mixen voor beide............gemakzucht, heb 1 x biscuit met losse ingredienten gemaakt en die kwam niet zo omhoog, heb het daarna ook eerlijk gezegt niet meer geprobeerd.
botercreme maakte ik wel zelf in het begin, boter en poedersuiker.........maar nadat ik de mix had geproefd heb ik daar voor gekozen, die vond ik zelf gewoon lekkerder.
Ik denk dat je het gewoon allebei uit moet proberen en dan kiezen voor wat jij het fijnst vind
Maak het zelf. Biscuit heb ik 1 keer met een mix gemaakt maar vond het minder fijn en minder lekker.
Botercrememix heb ik nog nooit geprobeerd, kan dus niet vergelijken.
Maar dat is natuurlijk mijn smaak
nou de biscuit komt bij mij ook niet zo goed omhoog als ik het zelf maak, en de botercreme van de mix is nog best wel dun vind ik, moet juist echt een boterdikte zijn om makkelijk glad te maken en dat had ik niet....maar die is wel lekkerder dat is waar maar je kunt ook bij boter en poeder suiker een smaakje aan toevoegen...en die is wel goed hard...
maar was/ben wel benieuwd wat anderen er van zeggen dus
biscuitmix van de webshop en botercreme zelf maken. botercreme heb ik nog niet geproefd van de webshop dus ik kan niet vergelijken. ik maak botercreme van 1 deel roomboter 1 deel poedersuiker iets heet water en een smaakje (vanille of citroen of chocola gewoon wat je wilt)
Alles van de mix.
Het kapsel vind ik beduidend lekkerder met de mix (luchtig, fijn en een goede smaak)
En de mix voor botercreme is gewoon heerlijk
Inderdaad is het wel lastig voor als je wil spuiten (hij is nou eenmaal wat zachter) maar als vulling een ook om af te smeren, als je kapsel mooi recht is is ie super.
Wat ik van botercreme zonder mix vind is dat ie altijd wat korrelig smaakt en dat vind ik geen fijn gevoel.
Moet wel zeggen dat er ook een botercremerecept is dat met eiwit wordt gemaakt en die heb ik nog niet uitgeprobeerd en schijnt wel erg lekker te zijn.
Maar gemak dient de mens en dan denk ik waarom moeilijk doen als het heerlijk makkelijk kan
ik hou ook van gemak en doe dus alles met de mixen van de webshop.
Ik ben ook helemaal fan van de mixen van de webshop. Botercreme maak ik ook nog wel 'ns zelf, maar het liefst pak ik hier toch ook de mix voor. Puur gemakszucht. Voor wat betreft de biscuit vind ik de mix gewoon lekkerder. Fijner van structuur en de mix-biscuits worden bij mij ook hoger. Maar misschien heb ik hiervoor gewoon nog niet het juiste recept. Ik denk dat ik binnenkort toch ook maar 'ns het recept van Naara ga proberen!
Ik heb ook voor beide de mixen en vind ze gewoon erg prettig in gebruik en ook ontzettend lekker (vooral die botercreme ... mmmm).
maar waar strijken jullie de taart mee glad dan, want in de botercreme mix van de site zit water in....
Mix, ik ben lui.
Afsmeer botercreme maak je met 1 deel roomboter en 1 deel poedersuiker. 10 minuten mixen, eventueel een smaakje en klaar.
ik smeer ook af met de mixbotercreme.......gaat prima, hij hoeft ook bijna nooit in de koelkast voor een laatste strijk om m glad te krijgen, gewoon ff op een draaiplateau en je paletmes erlangs..........en strak issie
Alles zelf ! Om verschillende redenen : smaak, prijs, gemakzucht wegens alle basisingredi
Ik smeer ook af met de mix en nog niet mis gegaan.
Waar gebruiken jullie de botercreme dan voor als je er niet mee afsmeert?
Ik maak alles gewoon zelf, ben niet zo van de mixen, voor bakken niet, maar ook niet voor koken of m'n broodbakken.
M'n botercreme maak ik van roomboter en poedersuiker. Hoeveelheden?? Geen flauw idee, totdat het goed smaakt en dan of cacao of ander smaakje erdoor heen. M'n biscuit wordt dan wel niet zo hoog, maar iedereen wil toch altijd 'n klein stukje taart en dat gaat met 'n lagere taart dan weer wat makkelijker. Als ik toch 'n keer 'n hogere taart wil, bak ik er gewoon twee en zet die op elkaar.
maar waar strijken jullie de taart mee glad dan, want in de botercreme mix van de site zit water in....
Gewoon met de mix gaat prima.
Ik doe mijn taarten nooit in de koelkast dus al ik een vulling gebruik die wel in de koelkast moet dan gebruik ik misschien wel gewone BC om af te smeren.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme en biscuit, zelf gemaakt of met een mix?