1

Onderwerp: Biscuit droog

Hoi hoi,

Ik heb nu al een paar keer een taart gebakken met biscuitbeslag.
Zowel van de webshop als een eigen recept. Maar ik vind het best droog.
Misschien omdat ik altijd gewend ben cake te eten waar boter in zit, maar ik vind dit toch echt droog.

Ik moet wel zeggen, dat ik dit niet van anderen hoor voor wie ik taarten gemaakt heb. Het is meer iets van mezelf, vinden jullie dit ook?

En kun je eigenlijk elke soort cake met fondant/marsepein bekleden?

Groetjes,
Patty

2

Re: Biscuit droog

Mijn biscuit is eigenlijk nooit droog...niet de mix en niet de zelfgemaakte...

Je kan alle soorten cake volgens mij wel bekleden, hoor!

Het blijft natuurlijk smaak..als je cake gewend bent, is dit droger ja..
volgens mij zijn er ook bij die de biscuit tremperen...schrijf je dit zo??
Misschien is dat wat voor je?

Ja, als je met de zoekfunctie op 'tremperen' zoekt, kom je heel wat tegen over droge biscuit!!

Succes ermee!

3

Ik heb ook nooit problemen gehad met droge biscuit maar anders kan je inderdaad zoals kids4co al zei proberen te tremperen.
Als je de biscuit daarna nog te droog vind zou je kunnen proberen om een genoise biscuit te maken daar gaat een beetje gesmolten boter door en daardoor lijkt hij iets meer op een 'gewone' cake.

Groetjes, Pauline

4

Bedankt, ik ga het proberen met tremperen. Maar waarmee eigenlijk?

Genoise bicuit ga ik ook een keer proberen.

Groetjes,
Patty

5

Tremperen kun je doen met bijvoorbeeld likeur maar als je de taart voor kinderen maakt bijvoorbeeld ook met het sap wat bij vruchten in blik zit. Of je maakt zelf een suikersiroop en trempeert daarmee.
Als je met de zoekfunctie op tremperen zoekt vind je er waarschijnlijk een heleboel informatie over!

Groetjes, Pauline

6

dank je wel! Ik ga nu op onderzoek uit ( moet eigenlijk heel hard aan het werk :) )