1

Onderwerp: iemand een ideetje? en een vraagje

Ik werd gevraagt om een taart te maken voor 15 personen.
een collega van mijn man zen werk wilt trakteren aan iedereen ,omdat zijn dochter trouwt, en er niemand gevraagt word.

wat hij wilt

een slagroomtaart, met fruit, zonder creme a beure, en heel weinig marsepein of fondant.

heeft er iemand een ideetje? :-/

ik zou er een gewone slagroomtaart van kunnen maken met gemengt fruit, maar ja ,dan gelijkt die net als bij de bakker :-/

denk,denk,denk ............... is voor volgende week donderdag.

wat zijn de afmetingen eigenlijk van een rechthoekige taart voor 15 personen?

ik heb een bakvorm van 23 op 33, deze reken ik voor 20 personen

maar hoeveel dan voor 15 personen?

Re: iemand een ideetje? en een vraagje

Leef je uit met bloemen en letters van fondant, ziet er erg mooi uit en het is de wens van de klant. Word bij mij ook regelmatig gevraagd, wel moet je er aan denken dat het fondant gaat "smelten" als het heel erg lang op de slagroom ligt, ik maak hem altijd de ochtend dat hij nodig is op.

En de maat; tja daar zijn de meningen over verdeeld, ik zelf hou van een goede punt en ga uit van een stuk van 5x6 cm (natuurlijk ook in andere verhoudingen te gebruiken)

3

Een stukje met alleen slagroom, biscuit en fruit mag best wat groter als een hap met mersepein bijv. Is iets minder machtig, vind ik.
Je kan altijd wat roosjes maken, de namen en trouwdatum.
En zoals Chantal zegt, die op het laatste moment erop leggen zodat het niet smelt.
Overigens is decoreren met vruchtjes ook niet verkeerd, leg in de vorm van ringen?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Je kunt misschien gelatine onder de room doen dan is die wat steviger en dan toch de buitenkant afsmeren met boterroom???

Vele en lieve groetjes Nicole

5 Laatst bewerkt door tom poes (21-04-2008 22:15)

Hoe denkt diegene over chocola, anders zou je zo'n spectaculaire chocoladerand kunnen maken, evt. met hartjes erin of zo'n transfersheet... Ziet er fantastisch uit en schijnt helemaal niet zo moeilijk te zijn als dat het eruit ziet! Jose kan je precies uitleggen hoe het moet!
Zoiets als dit:
http://cache.fancyflours.com/fancyflours/images/transfer-sheet-fruit.jpg
En dan kun je binnen de chocoladerand je slagroom en je vruchten kwijt!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"