1

Onderwerp: Roosjes van Botercreme (mix)

Hoi

ik had na het maken van een taartje wat botercreme over dus wilde ff gaan kijken of het spuiten met rooosjes wat wordt.
Wat botercreme in een spuitzak gedaan,
opgestijfd in de koelkast en spuiten maar.
2 dingetjes: Het leek wel of de botercreme niet stijf genoeg was, en de botercreme plakte niet aan de blaadjes en ook niet aan de bloemennagel...(met of zonder bakpapier) :think:  vreemd en niet werkzaam vond ik!

Wat kan er mis zijn?

Bedankt alvast voor de tips!!

Tien

Groetjes Tien

2 Laatst bewerkt door mascha (01-03-2008 17:38)

Re: Roosjes van Botercreme (mix)

Ik heb nog nooit roosjes gespoten van botercreme (altijd van icing), maar volgens mij is de creme met mix niet stijf genoeg hoor! Ook niet uit de koelkast. Ik weet dat Saskia (dutchdecorator) een recept voor botercreme op haar site heeft staan dat geschikt is voor spuitwerk van o.a. roosjes, maar ik denk dat het met de mix niet gaat lukken... :(

Oh ja, voordeel is natuurlijk dat het dan niet aan jou ligt :D

Mijn website: Presentaart

3

Met botercreme met mix kun je helaas niet spuiten, het is erg zacht, ook na opstijven in de koelkast. En zou je het opgespoten krijgen, dan blijft het niet mooi staan.
Je kunt beter botercreme maken van 1 deel roomboter met 1 deel gezeefde poedersuiker als je wilt spuiten. Helaas een stuk minder lekker maar het werkt wel!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

en als je er nu meer boter door heen zou doen want dan word het wel harder, want ik zat ook met het probleem, ik had een prinsessentaart gemaakt en het "lekte" er onderuit....

5

hoe kunnen we aan dat recept geraken om toch roosjes te kunnen spuiten?

6

Als je bij Bijzonder Lekker's kijkt bij de recepten, botercr

7

ik heb ook nog een vraagje hierover. Ik heb in juli een bruidstaart en heb rond de 2 a 300 roosjes nodig. Deze wil ik ook van botercreme maken (van het recept bijzonder lekkers). Kan ik de roosjes bij wijze van spreken nu al maken en dan in de vriezer doen, of moet ik ze allemaal op de dag zelf spuiten??
Wie o wie helpt me met deze vraag??

Cyrus je kan ze nu al maken en gewoon invriezen wel uitkijken dat je er niets op legt natuurlijk in de tijd dat je ze in je vriezer hebt.
Dan uit de vriezer bevroren op je taart doen dan rustig laten ontdooien.

succes

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl