1

Onderwerp: waar vind ik een howto van het maken van een (communie)meisje?

Wie weet een link of heeft een beschrijving van hoe ik een meisje van fondant kan maken?

Ik heb een bestelling van een communie taart voor aanstaande vrijdag en wil toch meer 3d taarten maken. Die van mij zijn tot nu toe altijd wel plat geweest. Ik heb wel een plastic mal besteld voor visafdrukken te maken. Want de kerk versieren ze ook met vissen en de taart moet rose zijn (alweer). Dus ik dacht witte taart met roze vissen en een communiemeisje erbovenop en misschien nog de kelk me hostie.
Natuurlijk komt de naam van het meisje erop.

Nog iemand een idee?

2 Laatst bewerkt door tom poes (20-04-2008 20:47)

Re: waar vind ik een howto van het maken van een (communie)meisje?

Als je hier kijkt ze je een aantal tijdschriften ertussen staan met ideetjes voor een decoratie voor de 1e communie. Eigenlijk bedoeld voor klei of porselein, maar natuurlijk goed na te taarten :) !
http://picasaweb.google.com/janeisnardo

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Sorry tom poes ik snap niet wat je bedoelt. Waar moet ik kijken?

4

Als je op de link klikt, krijg je de voorkanten van een heleboel gescande tijdschriften, als je dan naar beneden scrolt krijg je er ook een aantal die speciaal voor 1e communie bedoeld zijn...
Als je dan weer op die voorkant klikt dan zie je de inhoud en als je op een bladzijde eruit klikt dan zie je het wat groter! Is wel spaanstalig / portugees dus kijken bij 'comunion' ...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Sorry zie nu pas de link. Ik zit hier in het donker al een uurtje op het forum. De oogjes worden moe denk ik....

6

Ik ben gewoon gaan proberen te boetseren met fondant en een duidelijk plaatje van een biddend meisje naast me.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Tom poes,

Op de link staan hele leuke ideeen en soms ook een duidelijke beschrijvingen/plaatjes. merci merci hiervoor