1

Onderwerp: bolletjes

althans die mooie ronde taartjes die ik zie (alsof er een halve bal op tafel ligt, snappen jullie wat ik bedoel???) Hoe maak ik die? Ik vind ze geweldig! Enne kan dat ook in 1 persoonsformaat (gebakjes dus). Wie kan me aan wat antwoorden helpen? Alvast bedankt

2

Re: bolletjes

Dat zijn de bolletjes van Ikea, die kun je in verschillende maten krijgen.
(12/20/50cm)
Ze zijn van RVS blanda heten ze geloof ik :Y

Veel succes Marlies

3

Die bolletjes zijn inderdaad de Blanda's van Ikea en de eenpersoons formaat zou je uit een gewone biscuit uit kunnen steken met een ring op de gewenste maat ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

De bolletjes van Ikea (RVS) schijnen uit de handel te gaan. Ik kon alleen die van 20 cm krijgen, maar ik wilde zo graag de 12 cm....nu heb ik dus bij de Ikea de glazen versie gekocht van 12 cm en gisteren 6 kapsels gemaakt (van drie vormen, dus na elkaar en dat ging prima) en ze zien er goed uit.

5

Hoe zien die er eigenlijk uit?heb je een foto?Want je maakt me wel nieuwsgierig en ik ga eens zien in anderlecht.

ik ben ook een beginner, dus misschien een rare vraag. doen jullie gewoon biscuitbeslag in die schaaltjes gieten?

Groetjes Miranda

7

De echte

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

8

Hoi, Ze gaan er niet uit hoor, maar zijn tijdelijk niet leverbaar. Ik heb een email naar ikea gestuurd en ze zeiden dat ze vanaf 24 april weer leverbaar zijn.

Suus schreef:

De bolletjes van Ikea (RVS) schijnen uit de handel te gaan. Ik kon alleen die van 20 cm krijgen, maar ik wilde zo graag de 12 cm....nu heb ik dus bij de Ikea de glazen versie gekocht van 12 cm en gisteren 6 kapsels gemaakt (van drie vormen, dus na elkaar en dat ging prima) en ze zien er goed uit.

9

ers schreef:

Hoi, Ze gaan er niet uit hoor, maar zijn tijdelijk niet leverbaar. Ik heb een email naar ikea gestuurd en ze zeiden dat ze vanaf 24 april weer leverbaar zijn.

Suus schreef:

Zo suus...heb jij mazzel ;)

10

Bekijk dit topic ook maar even:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=19100

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

Bedankt! Ben net even naar de Ikea gereden en heb 2 bolletjes van 20  gekocht. De 1 persoons komen er vast ook nog wel. Nu dus een vervolg vraagjes. Hoever moet ik ze vullen om ze mooi gevuld te krijgen met biscuit?

12

Tienne schreef:

Hoever moet ik ze vullen om ze mooi gevuld te krijgen met biscuit?

Je kunt ze tot 2/3 vullen, dan krijg je een mooie bol...en als je het uit de oven haald, dan gelijk onderste boven storten...dan word de onderkant (wat eigenlijk de bovenkant is) mooi plat...succes ;)

13 Laatst bewerkt door Shorty (03-05-2008 07:06)

Ik neem aan dat je het wel eerst moet beboteren...toch??

14

Ja tuurlijk eerst invetten voordat je er biscuit in doet.

15

@Do: misschien een domme vraag, maar die vormen wil je toch juist bol houden? Als je ze op de kop legt na het bakken krijg je toch gewoon een rond taartje?

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

16

nou... t zijn halve bolletjes he ;)

Dus dan is de onderkant mooi plat :Y anders rolt je halve bolletje weg :D

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

17

Bij de action hebben ze RVS kommetjes van 15 ( E 0,70) en 20( E 1,49 ) cm in doorsnede, deze gebruik ik voor bolletjes, bijvoorbeeld borsten.. zit wel een klein randje aan de bovenkant maar als je goed invet heb je daar helemaal geen last van..

Voorbeeld? 18 + · Boobs en lijf met oranje torseletje.

18

0marianne0 schreef:

@Do: misschien een domme vraag, maar die vormen wil je toch juist bol houden? Als je ze op de kop legt na het bakken krijg je toch gewoon een rond taartje?

Nee...ik bedoel dat je de platte kant op z'n kop zet met afkoelen...dan krijg je een mooie platte onderkant...en dan blijft de bolle kant mooi bol...snappie??? ;)