1 Laatst bewerkt door Elisa (10-10-2007 19:51)

Onderwerp: Na invriezen??

Ik heb echt gezocht, maar heb het niet kunnen vinden.

Ik heb een taart gevuld ingevroren, maar hoever van tevoren moet ik hem er nu uithalen om te gaan insmeeren met botercreme.
En waar moet ik op letten?
O ja en in de koelkast laten ontdooien of in taartdoos op aarrecht?
Gr Mandy

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

2

Re: Na invriezen??

Hoi Mandy,

volgens mij kun je gewoon direct beginnen met insmeren met botercreme. Zal juist extra makkelijk gaan omdat de taart nog bevroren is! Gelijk bekleden met fondant/marsepein en in de koelkast op z'n gemakkie laten ontdooien...

Maar... zoveel forummers zoveel ideeen... dus... er zal vast nog iemand reageren!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Gaat de fondant dan niet smelten?
Omdat er mischien vocht vanaf komt?

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

4

Ik zou zelf  inderdaad wel even een uurtje of zo wachten. De binnenkant hoeft nog niet helemaal ontdooid te zijn, maar de buitenkant droog lijkt me wel beter.

Ik ontdooi trouwens buiten de koelkast.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik denk dat het wel goed gaat als je de taart uit de diepvries haalt en eventjes laat staan (ongeveer 0,5-1 uur) voordat je hem gaat insmeren en bekleden.

Ik heb zelf een keer een gevulde taart ingesmeerd met botercreme en dat ingevroren. Vervolgens uit de diepvries gehaald, even (0,5-1 uur) laten staan en vervolgens bekleed met fondant. het fondant begon even iets te "zweten", maar gewoon in de koelkast gezet en rustig verder laten ontdooien. Fondant bleef uiteindelijk goed en ging niet smelten.
Dus ik denk dat het bij jouw ook goed moet gaan.

Succes!

Groetjes
Jiska

6

Help ik heb een gevulde beklede taart met fondant bevroren, nu heb ik hem eruit gehaald en op de aanrecht gezet op een bord, omdat we straks een feest hebben.
nu lijkt het erop dat de fondant aan het smelten/glimmen is komt dit wel goed?
Nessa

7

Is het nog goed gekomen???

Je had hem beter gisterenavond in de koelkast gezet en vanmiddag dan uit de koelkast. Dan is de overgang minder groot en "zweet" de taart veel minder. Als je de zoekfunctie gebruikt zie je heel veel topics hier over.