1 Laatst bewerkt door Irma (19-04-2008 16:16)

Onderwerp: Het verhaal van de bruidstaart

En het is een lang verhaal, dus ga er maar voor zitten, of scrol direct even door naar de foto's...:lol: Enne...tips zijn absoluut welkom!!

Afgelopen november was het bruidspaar al wezen proeven: citroenbavarois en bokkenpootjesvulling moest het worden en dan de buitenkant...aardig wat wensen: er moesten (houten) nijlpaarden bovenop, want daar had de bruidegom iets mee. Die zouden ze zelf regelen...de datum moest erop, de kleur geel moest erin terugkomen vanwege hun achternaam (van Geel), Koos, hun konijn, moest erbij en ohja, uiteraard ook iets met theelepels, want aangezien zij heel klein is, wordt ze altijd vrouwtje Theelepel genoemd.

Afijn van de week kon ik eindelijk aan de slag, theelepels gemaakt van fondant, sluier en hoge hoed voor het nijlpaardenpaar, Koos het Konijn...vullingen klaar, botercr

Je hart fluitsert, luister goed!

2

Re: Het verhaal van de bruidstaart

O wat een drama verhaal, zou half in shock zijn.
Heb je nog iets gehoord van het bruidspaar?

Als ik je een tip mag geven, bekleed de onderborden het liefst al een week van te voren, dan zijn ze echt goed uitgehard. Zelf zou ik voor de onderborden toch de voorkeur aan fondant geven.

En waarom heb je hem daar zo eng op het randje staan  :(

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

3

Oei oei, spannende rit geweest. Blijft eng zulke dingen.
Je taart is leuk, vooral die nijlpaardjes zo bovenop met die sluier. Erg grappig! :)

Groetjes, Marielle

4

Kaatje E. schreef:

O wat een drama verhaal, zou half in shock zijn.
Heb je nog iets gehoord van het bruidspaar?

Jep, was 's avonds zelf op hun feest (zij is een collega van mij) en ze vonden de taart fantastisch

5

Oh wat een verhaal en wat een stress, maar wat een taart!!!!!!!!
Ik vind hem echt ongelofelijk prachtig!

Groetjes, Pauline

6

Och Irm wat een toestand zeg.............jeetje mina......maar het is wel goed gekomen toch ???? Hij ziet er erg leuk uit hoor !!! En als het bruidspaar tevreden was.......missie geslaagd zou ik zeggen..

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

7

pfff wat een verhaal! Maar ik vind hem wel erg leuk geworden :D

8

Ooh ik doe nooit een bruidstaart geloof ik als ik hem moet vervoeren. Maar ik moet zeggen dat je er toch niks van zien. Hij ziet er leuk uit hoor. Is niet mijn smaak van bruidstaart maar ja hij is :thumb:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

ik vind het en hele mooie en aparte bruidstaart,

hihihi, herkenbaar jouw verhaal

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

10

Zeker heel mooi en apart!!

Maar pfff wat zal jij gezweet hebben, brrr!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

en waar zijn dan die theelepeltjes?
meid wat een verhaal, kan me voorstellen dat je leeg was.
Maar uiteindelijk is hij goed terecht gekomen, goed ontvangen en smaakte hij ook nog lekker (bijkomstigheidje :lol:)
Leuk gedaan met bruidsnijlpaardpaartje en de waterval :thumb:

Alles goed???? nee 3 fout

12

Pff wat een verhaal zeg!! Lijkt me doodeng als je taart bijna omvalt in de auto! Maar het is al met al een leuke taart geworden, al vind ik het geel wel wat geel :D
Waterval is erg leuk!!

13

oh nachtmerries zou je ervan krijgen..pfff. maar het is gelukt toch!

14 Laatst bewerkt door Irma (19-04-2008 19:13)

Maaikelove schreef:

al vind ik het geel wel wat geel :D

Hihi, dat vind ik op de foto ook! In het echt was ie wat minder knal en was er ook nog kleurverschil tussen de lagen en de theelepeltjes op de onderste laag. (die waren nl. goud!)

15

Wat een spannend verhaal :s
Maar het is toch goedgekomen  ;)
En je taart ziet er fantastisch uit. :thumb:

xxx

16

zohe wat een verhaal maar je taart ziet er goed uit hoor!!! erg apart ben benieuwd wat het bruidspaar ervan vond!

17

Irma schreef:

Ik schreef idd marsepein, maar heb fondant gebruikt. Dat van die week van tevoren...waarom bedenk ik dat nou niet! Dan is het zeker ook niet meer zo kwetsbaar?

Nee klopt, het is dan spijkerhard dus kan eigenlijk niets meer mee gebeuren *)

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

18

Meid meid meid, wat een klus zeg! Ziet er wel leuk uit zeg!

Groetjes Tweety!

19

Jeetje wat een verhaal! Gelukkig zie je er niets van, en bruidspaar tevreden, jij ook tevreden toch?

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

20

Pieuw, wat een verhaal....:S
Kan me voorstellen dat het sowieso al stress geeft, zo'n bruidstaart... Oooh, en dan dat vervoer... Je moet eigenlijk met meer 'man' zijn om hem te versjouwen he?
Ik heb altijd het liefst dat de mensen zelf hun taart ophalen! :D ;)
Maar, nu over de taart; Hij is SUPER!! :thumb:
Gelukkig zie je niks van je drama-rit!
Goed gedaan hoor! En nu; relaxen! :lol:

21

Sjee wat een verhaal!!!! Mijn hartslag ging per zin met 15 slagen per seconde omhoog ;)
Ik vind het knap dat je bruidstaarten durft te maken. Ik ben al zo'n stresskip en jij bleef cool! Ik was allang in huilen uitgebarsten!
Hele mooie taart en ik vind het zo knap dat je rustig bent gebleven!

22

Debbie schreef:

Sjee wat een verhaal!!!! Mijn hartslag ging per zin met 15 slagen per seconde omhoog ;)
Ik vind het knap dat je bruidstaarten durft te maken. Ik ben al zo'n stresskip en jij bleef cool! Ik was allang in huilen uitgebarsten!
Hele mooie taart en ik vind het zo knap dat je rustig bent gebleven!

Ik was ook niet de hele taart zo rustig hoor....het huilen stond me nader dan het lachen en af en toe kwamen er wel wat (afgezwakte) krachttermen langs.
Toen we wegreden, zei mijn dochter: "Nu heb ik eignelijk de hele dag niets leuks gedaan."(Ze had de hele dag zichzelf moeten vermaken) Toen heb ik wel even moeten huilen hoor!!

OHHHHH wat een stress, nee bruidstaarten zijn voor de makers soms een echte nachtmerie. Maar ziet er toch goed uit, waren het bruispaar er ook blij mee?

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

24

Ohhhh wat een pech en een drama ben blij dat het uiteindelijk nog een beetje goed is gekomen zou ook niets voor mij zijn en ahhhh ik mag eind van de week een bruidstaart afleveren.......ik hoop dat ik niet hetzelfde mee ga maken hoor!
Vanaf hier ziet hij er ondanks alles prima uit en het zijn ook niet de gemakkelijkste eisen zeg pfffffffff

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

25

Valt niet mee,als ze zoveel wensen hebben voor een bruidstaart,zelf had ik gegaan voor zachtergeel,maar verders ben je er heel goed in geslaagd,vond het bruidstaart de taart mooi?
wel benieuwd naar .

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl