1

Onderwerp: fondant glanzend maken

Ik ben gisteren de hele avond bezig geweest een Tinkerbell taart te puzzelen. Vanmorgen vond ik het resultaat een beetje dof.
Nu lees ik alles over crisco om fondant glanzend te maken, maar dan doe je het door het fondant kneden. Maar ik ben al bijna klaar met puzzelen, wat nu?

Kan ik de crisco met een kwastje zo op de taart smeren, moet de crisco eerst gesmolten worden misschien? Of cacoaboterspray, is dit ook in de supermarkt te krijgen?

Oja, nu ik toch aan het vragen ben, ik heb ook de Cake sparkles. Die hechten niet uit zichzelf. Kan ik hiervoor het (hardgeworden) fondant met water of alcohol insmeren?

2

Re: fondant glanzend maken

Hoi Deysi,

De sparkles kun je idd gewoon met een beetje water of alcohol "vastplakken". Niet te veel, dan wordt het lelijk.

Wat de doffe fondant betreft: Probeer even op een ander stukje fondant wat je van het resultaat vind. Rol een klein stukje uit, snijdt dit door 2-en en doe dan op 1 stukje wat crisco (volgens mij hoeft het niet gesmolten) met een kwastje en op de ander bv. een heel klein beetje plantaardige olie. Kijk wat je van het resultaat vindt en niet te vergeten: proef het verschil!

Succes er mee.

3

Re: fondant glanzend maken

Goh, dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben!
Soms verbaas ik mezelf hoe oenig ik kan zijn. Gelukkig is er dit forum en slimme mensen.

Bedankt Evelien!!! (vooral die tip van dat proeven, ik zou het er zo opsmeren. Mooie glans maar niet te vreten!!! :0 )