Onderwerp: 'Bult' op kapsel
Als ik een kapsel maak (biscuit) komt er altijd een 'bult' in het midden van de taart. nu snijd ik die eraf om hem recht te maken maar is er een truukje om de taart mooi vlak te bakken?
Bedankt! groetjes Anne
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 'Bult' op kapsel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Als ik een kapsel maak (biscuit) komt er altijd een 'bult' in het midden van de taart. nu snijd ik die eraf om hem recht te maken maar is er een truukje om de taart mooi vlak te bakken?
Bedankt! groetjes Anne
ik doe er weleens alu folie over of leg hem na het bakken op en rooster om gekeerd de onderkant dan boven en hij wordt glad maar ik gebruik de onderkant altijd als boven kant groetjes wilma
Waarschijnlijk staat de temperatuur van je oven te hoog.
Probeer het eens op een lagere temperatuur.
Ik doe inderdaad, zodra de taart klaar is hem met bakblik en al omkeren, dan wordt de bult zeg maar weer naar binnen gedrukt. En ik gebruik ook de bodem (mooi vlak) als bovenkant.
Hopelijk helpt het je.
Ik heb geloof ik laatst hier iets gelezen van wat waterdruppeltjes op je rauwe kapsel doen, dat dat zou helpen een bult te voorkomen, maar ik weet niet of iemand dat al geprobeerd heeft? Ik in ieder geval niet...
Verder duw ik het rauwe kapsel altijd helemaal op tegen de zijwanden, zodat íe met een kuil in het midden de oven in gaat, dan komt het er meestal redelijk recht uit en dan inderdaad omkeren tijdens het afkoelen!
Ik heb geloof ik laatst hier iets gelezen van wat waterdruppeltjes op je rauwe kapsel doen, dat dat zou helpen een bult te voorkomen, maar ik weet niet of iemand dat al geprobeerd heeft? Ik in ieder geval niet...
Ik heb het geprobeerd en het maakte hier niks uit.
Waterdruppeltjes? Wordt er dan niet een soort fijne mist bedoeld die je er heel licht op sprayt?
Ik heb geen idee hoe het verder werkt hoor, maar een paar waterdruppels vind ik maar vreemd klinken.
bedankt! ik ga het omkeren en een wat lagere temperatuur proberen.. hoewel het best lekker is om de bult eraf te snijden en de vulling er even mee te proeven
Ik blijf even meelezen voor de 'gouden tip', want ook met lagere temperaturen ('t is net wasmiddel) blijft er toch wel eens een bult komen hoor!
Vanmiddag mijn eerste kapsel gebakken, en idd tijdens het bakken een flinke bult. Maar zodra hij de oven uit kwam, omgekeerd op een houten plank gelegd en daarna is die bult bijna (op een h
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 'Bult' op kapsel