1

Onderwerp: Kan dit in de vriezer?

Heb onlangs een opdracht gekregen.. deze taart wordt 26 april aangesneden maar gaat 21 april de vriezer in.
Het thema is meisjes/voetbal taart.
Ik wilde dus voor het meisjesthema van die geboetseerde lippenstift enzo eropleggen.. en ook vlinders van icing. Kan dit in de vriezer??
En hoe moet hij in de vriezer? Afgedekt of..?
En als hij eruit komt, moet ie dan eerst in de koelkast of kan je hem
dan gewoon laten staan??

2

Re: Kan dit in de vriezer?

Hallo,

De taart kan op zich in de diepvries ik dek het dan helemaal af dus b.v. met een grote plastic zak. Je dient hem dan 1 dag ervoor uit de diepvries te nemen en dan in de koelkast rustig laten ontdooien. De icing vlinders en de geboetseerde lippenstift zou ik persoonlijk niet in de vriezer leggen. De vlinders zijn al erg broos en door ze in de vriezer te stoppen worden ze weer vochtig en zullen heel snel breken. Als je ze toch in de koelkast moet stoppen kom er dan vooal niet meer aan. Tja en de lippenstift hoeft mijn inziens niet in de diepvries. bewaar hem in een goed afgeloten doos en leg hem er later op zo voorkom je dat kleuren onverhoopt gaan doorlopen. Hopelijk heb je hier iets aan.
groetjes Natascha

3

Re: Kan dit in de vriezer?

Ik zou de taart 'kaal' invriezen op de manier die Natascha beschrijft. De decoratie (vlinders en boetseersels) kan je op voorhand maken, verpakken en op de taart plaatsen wanneer deze helemaal ontdooid/opgedroogd is. Dit soort dingen blijven erg lang houdbaar, dus zeker tot de datum die jij noemt.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."