1

Onderwerp: Allereerste prinsessentaart, HELP !

Hallo iedereen,

Ik ga volgende week voor de eerste maal een "echte taart" proberen maken. :S Ik heb al veel biscuits gemaakt en gewoon versierd met wat bloemetjes enzo maar ik ben zoals zovelen van jullie op deze site terecht gekomen omdat ik echt eens iets anders wil voor mijn dochtertje haar verjaardag. Ze wordt 3 en wil een ... ja :Y inderdaad, je raadt het al, een prinsessentaart.
Als ik jullie taarten hier zie, valt mijn mond open tot op mijn schoenen, echt waar, nog nooit zulke mooie taarten gezien.
Ik moet nu ook wel zeggen dat ik eerst veel moed had om eraan te beginnen maar als ik dit hier allemaal zie, ik durf er bijna niet aan beginnen. Het ergst van al is, dat ik niet goed weet hoe ik eraan moet beginnen.
Dus mijn vraag is, wat moet ik bijvoorbeeld zeker allemaal in huis halen? Als jullie tips hebben om een geslaagde taart te maken, laat maar komen want ik heb jullie advies echt wel nodig. :thumb:

Alvast bedankt,
Leen, uit het kleine Belgi

2

Re: Allereerste prinsessentaart, HELP !

Kijk in ieder geval hier even naar, dat helpt vast!
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … ten:Barbie

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Hoi Leen, ik gebruik altijd een tulbandvorm voor de rok. Voordeel: er zit al een gat, waardoor je de pop er gemakkelijk in kunt steken. Nadeel: De rok is eigenlijk een beetje te kort dan, maar dit kun je ondervangen door extra beslag te maken en er een enkellaags ronde cake onder te plaatsen. De rok goed en NETJES met botercr

Life can be a series of magical moments, if only you let it...

4 Laatst bewerkt door bettie (17-04-2008 21:14)

Hallo Leen, welkom van deze kant op het leukste forum van de hele wereld.
Ik heb net op Galerie gedrukt en krijg gewoon alle prinsessen te zien hoor.
Nou Wat je nodig hebt om een barbie taart te maken is natuurlijk de barbie, je kan in de webshop hier van die leuke pin barbies kopen, De mix, marsepein of fondant om mee te bekleden. uitstekertjes van bloemetjes of andere dingen. Dit alles is ook te koop in de webshop. Een schaal om de barbie in te bakken, in de shop hebben ze ook een vorm daar voor. Ja en verder wat je leuk vind om te versieren.

Gr Bettie
http://betstaarten.come2me.nl/

Veel taart plezier

5

Welkom op deze gezellige site en forum. Je bent een van de weinige mannen hier..
Wat hier boven geschreven is, is idd wel alles zo een beetje voor je taart. Misschien wil je em wel nog vullen met iets en afsmeren (voor het bekleden) met botercreme?! pareltjes lijken mij ook wel leuk op een prinses. Ik ben ook pas begonnen met het echte versierwerk en het is verslavend hoor! Een prinses heb ik nog niet gemaakt. Dat komt in december, want dan is mijn dochter jarig. Laat even weten of alles een beetje is gelukt. Je kan de rok van de barbie ook amken van een tulband vorm, maar dan niet die hele grote.

Succes
ik ga naar mijn bedje toe!
Groet
Ester

6

Hallo Leen,

Ik heb je twee topics bij elkaar gevoegd. De taartenparade is om te showen ;) (maar daar was je  volgens mij al achter :)
Succes met je barbie: Dat gaat zeker goed komen!
Waar woon je ergens in Belgi

7

Hallo,

Eerst en vooral wil ik meegeven dat ik een vrouw ben en geen man. Maar ik weet dat in Nederland "Leen" inderdaad een jongensnaam is maar hier in Belgi

8

dag leen ,ik ben van st pauwels,maar aan mij ga je nog niks hebben.Ik lees vooral veel mee en bestudeer alles nog een wat voor ik aan mij cupcakjes ga beginnen,ik heb nog niet zolang allerlei spulletjes (op dit forum werkt dat aanstekelijk )dus ook Ik heb mij die barbievorm ook gekocht maar dat bekleden wil ik leren op een workshop.In belgie hebben we het koekenfeetje,die hopelijk weldra in hasselt workshops ga geven ,dus als je intresse hebt ben ik ook weeral niet _ alleen

9

Hallo Leen...die Barbie gaat zeker goed komen...heb er alle vertrouwen in...ga eerst maar veel oefenen met bakken en bekleden...succes ermee ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl