1

Onderwerp: Wilco jarig

Afgelopen zaterdag hebben we mijn mans verjaardag (dinsdag) gevierd. Eindelijk weer een reden om te bakken :D

Iets wat ik nog wel een beetje mis bij het maken van taarten is geduld :( vooral met het bekleden en het afsnijden van het onder randje en dat soort dingen. Het kan allemaal netter :o. Maar ze was erg lekker en het bezoek vond het geweldig :D

http://farm3.static.flickr.com/2259/2417582694_731b72ecd7.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2234/2417582812_2fbeb5708c.jpg

Het opplakken van de Geinwortels met de icing wilde niet helemaal en leverde vlekken op, deze heb ik later nog een beetje weggeverfd met paarse kleurstof, toen zag het wel wat beter uit. De worteltjes bovenop staande krijgen was ook nog niet zo eenvoudig, ik denk dat het ijzerdraad te zwaar was, maar misschien heeft iemand anders daar nog een goede tip voor? (het werkte uiteindelijk wel, maar het was best een gedoe).

Van boven naar beneden: - Citroenbotercr

2

Re: Wilco jarig

Wat een leuke taarten heb je gemaakt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hihihi, wat leuk die geinwortels! Leuke taarten!! Die japanse zoetigheid ken ik niet. Ik dacht ook eerst aan oliebollen of zo :O

Gefeliciteerd nog met je man!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Nog gefeliciteerd met Wilco. Wat een super taart heb je gemaakt zeg!
Enne, leuk om weer wat anders te zien dan taarten. Madame Daifuku ziet er wel apart uit!

Groetjes Tweety!

5

Mooi hoor.
Leuke worteltjes :)

Dat laatste ziet er niet zo mooi uit, maar zal zeker wel lekker geweest zijn :lol:

xxx

6

Wat leuk!
Ik vind je Topsy Turvy te gek!

7

Ik vind het een prachtige taart Toby! Vroeg me al af wat die worteltjes erop deden, dacht even dat het dus wel een carrot cake zou zijn maar nee :) Erg leuke kleuren, mooie mannentaart!

8

vrolijke kleurtjes en lekker scheef (heb geen ervaringen ermee dus geen tips) Ik gebruik meestal van die dunne ijzerdraad van bij de bloemist of die ijzerdraad voor de doopsuiker die met een draadje eromheen. Dan een rietje in je taart en hierin je ijzerdraad steken.
Je kleine taart en ook heel vrolijk en die Madame ....tje hoop dat ze lekker waren ;)

9 Laatst bewerkt door Franky (17-04-2008 14:49)

Mooie kleuren combinatie!
Voor het opplakken van de geinige wortels kun je ook eetbare lijm gebruiken. Of je kunt met een damp kwastje de overtollige icing weg vegen terwijl de icing nog nat is.

Het kleine taartje is ook heel leuk.

groetjes Francisca

ps ook nog gefeliciteerd allebei.

10

Je scheve taart is gaaf! Ondanks je weinige geduld is 'ie heel leuk geworden :y

11

Bedankt voor de complimenten/opmerkingen/tips en felicitaties :D

Franky schreef:

Voor het opplakken van de geinige wortels kun je ook eetbare lijm gebruiken. Of je kunt met een damp kwastje de overtollige icing weg vegen terwijl de icing nog nat is.

Eetbare lijm had ik inderdaad beter kunnen doen.

Het japanse spul is trouwens geen Madame (al klinkt dat wel leuker :D) maar Mame (dat is japans voor boon) daifuku, ging al twijfelen aan mijn eigen schrijven :)
Ik vond het vooral leuk dat hij het helemaal zelf gemaakt had, verder heb ik hem alleen wel eens 'spaghetti met saus uit een pakje en sla uit een zakje' zien maken.

12

Wat een gave taart!!! Die worteltjes... de kleuren, de bloemen!!!!

Lekker gevuld, grappig gestapeld, mooi gekleurd... zo cool!!

Gefeliciteerd met Wilco!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

Wat is die leuk geworden!!!!!

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline