1

Onderwerp: Poppetje met kleertjes boetseren

Hai allemaal.
Ik zette de vraag al bij mijn taart met poppetje (poging), maar ga hem hier toch ook even algemeen stellen.

Hoe kleed je zo'n geboetseerd poppetje nou een beetje behoorlijk aan? Bv een jurkje of jasje? Soms zie je van die mooie exemplaren met jasje met revers en alles? Het gaat mij vooral om de basis van de kleertjes. Dus wat voor vorm lapje snijd je nou uit voor bv het lijfje van een jurkje? En meet je dat dan eerst op? Maak je de naad aan de achterkant? Hoe werk je dat af?
Ik hoop dat er iemand met ervaring hiermee me wat meer kan vertellen...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: Poppetje met kleertjes boetseren

Hoi

Wat ik doe is dan het lijfje in de kleur van het poppetje. Daar maak je de vormen in van jurkje, jasje enzz.. Dus je gaat het poppetje niet aankleden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Zo doe ik het ook....Door de onderkant van de 'mouw' uit te hollen met een tooltje lijkt het net of de mouw helemaal hol is. Rokken doe ik als volgt: ik steek een grote cirkel uit, steek in het midden een kleintje uit waar het lijfje in past en daar schuif ik het lijfje dan in. Dan krijg je een mooi vallende rok.

Succes!

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Hier ben ik nou ook wel benieuwd naar. Bijvoorbeeld een jasje als van een bruidegom is erg lastig om dit mooi te plooien. Dus ik lees even mee :D

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

5

Hier nog een meelezer :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6 Laatst bewerkt door lilo (16-04-2008 09:57)

Marije en Carin: ik voel me in ieder geval gesteund bij mijn probleem, maar nu nog een goed antwoord, he?! ;)

Van Jolande en Jozien begrijp ik wel wat jullie bedoelen, en met die mouwtjes enzo gebruik ik dat ook wel, maar ik vind die echt aangeklede poppetjes zo mooi, dus dat zou ik ook wel willen kunnen. Maar met een barbie-taart het popje aankleden is bij mij ook iedere keer gemodder... Ik snap meestal wel wat voor vorm ik ongeveer moet hebben, maar het moet natuurlijk wel echt passen en niet "net niet"....

7

Wat ik bij barbietaarten doe, is gebruik maken van barbies echte kleertjes voor het 'patroon'. Dan pak ik bijv een topje en leg die plat op de marsepein. En dat snijd ik dan uit.

Dat van die kleertjes die gewoon van het lijfje zelf zijn en het uithollen van de mouwen/broekspijpen heb ik niet zelf bedacht hoor, zo heb ik het van Wendy geleerd....

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

lilo schreef:

Marije en Carin: ik voel me in ieder geval gesteund bij mijn probleem, maar nu nog een goed antwoord, he?! ;)

Ja aan mij heb je niets :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Jozien schreef:

Wat ik bij barbietaarten doe, is gebruik maken van barbies echte kleertjes voor het 'patroon'. Dan pak ik bijv een topje en leg die plat op de marsepein. En dat snijd ik dan uit.

Dat van die kleertjes die gewoon van het lijfje zelf zijn en het uithollen van de mouwen/broekspijpen heb ik niet zelf bedacht hoor, zo heb ik het van Wendy geleerd....

Ja dat met die kleertjes van de barbie heb ik ook al geprobeerd en zelfs dat werd geklungel... Gelukkig is marspein nogal kneedbaar en heb ik er meestal nog wel iets acceptables van weten te frutselen!

En ik dacht al niet dat je het zelf bedacht had ;), Wendy volgens mij ook niet, ben het al in diverse boeken tegengekomen!

10

Carin schreef:
lilo schreef:

Ja aan mij heb je niets :lol:

Nou ja niets... is ook zo'n groot woord.... steun is ook al wat... Toch?!

Nu heb ik wel dit : http://www.lorraine-icingonthecake.co.u … class2.htm

gevonden, van Lorraine McKay dus misschien dat ik wel een poging ga wagen at te bestellen... je schijnt het dan een link te krijgen en te kunnen bekijken en printen!

11

Lorraine is super, ze kan echt heel goed uitleggen!

Groetjes, Jozien.

12 Laatst bewerkt door lune (17-04-2008 09:10)

Ik knip de patronen nog wel eens van keukenrol (da's minder stijf dan papier)
dat rol ik dan om het lijfje heen (soms wat voor(m) tekenen met een stift) en knip de vorm die ik wil hebben (bv jasje met revers, of hartvormige bovenlijfjes en rokken) das minder gemodder dan het meteen met marsepein doen (ik loop ook altijd te k***ten met de barbielijfjes, maar dit werkt wel, zeker met miss plastic, kan je het papier nog met een klein plakbandje ff vastplakken voor je de schaar erin zet)

maar ja.........ik ben eigenlijk coupeuse van beroep ;) dus patronen maken en knippen in echt formaat kan ik wel, maar nou het gepriegel met marsepein

ps, de mouwen en benen van lorainne zijn volgens mij ook gewoon in kleur gemaakt en dan een gaatje aan de onderkant (bij de mouwen wat dieper en de randjes wat afplatten met je vingers........snap je t nog? :S)

Alles goed???? nee 3 fout