1

Onderwerp: Welk merk kleurstof gebruiken jullie?

Ik had bij een winkeltje kleurstof gekocht, en alleen 1 potje zwart van Wilton ( gel )
En dan 2 van een duits merk en nog 2 van een ander merk.

Maar goed, bij mij lijken de kleuren niet verder te komen dan pastel kleuren, word er gek van.
Het word bij mij gewoon niet donker van kleur.

Zou wilton nu de beste zijn?
Anders wil ik dan nog 1x proberen als het de moeite waard is, en anders ga ik maar de kant en klaar gekleurde kopen...pff heb een lamme hand van het mengen.

2

Re: Welk merk kleurstof gebruiken jullie?

Wat probeer je te kleuren? Marsepein kleurt bv makkelijker dan fondant. En misschien moet je nog wat meer kleurstof gebruiken? Ik gebruik zelf wilton en squires kitchen naast elkaar. Ik vind dat ze allebei kleuren hebben die heel mooi werken en iets "mindere" kleuren.(Voor wat ik wil dan) Maar ik heb hier al wat andere merken voorbij zien komen war men heel enthousiast over is. Alleen ik bestel pas nieuwe/andere kleurtjes/merken als ik een beetje door mijn voorraadje heen ben ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb bijna alle kleuren van Wilton, maar ben er niet super tevreden over. De meeste kleuren willen nog wel, maar zwart en rood heb ik nu van een ander merk. Marsepein lukt nog wel (ook in grote hoeveelheden), maar fondant niet, en er komt soms ook zo'n smaakje aan.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat met andere kleuren fondant ook niet heel makkelijk rood wordt hoor (of zwart), die kan je misschien het beste zelf kleuren, maar andere kleuren lukken wel.
Als je even de zoekfunctie gebruikt kan je wel het een en ander vinden over favoriete kleurmerken, maar ik zou Wilton niet als de allerbeste bestempelen...

Mijn website: Presentaart

4

Ik gebruik net als Mirjam Wilton en Squires door elkaar en ben eigenlijk wel tevreden? Maar ik heb dan ook geen andere merken ;) Ik meng wel vanalles met elkaar; bijvoorbeeld om rood te krijgen gebruik ik christmas red van Wilton en Poinsettia van Squires tot ik tevreden ben :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik gebruik het voor fondant, marsepein vind ik vies.
Het blauwe is wel redelijk gelukt vind ik ( werd een beetje 'kneed-moe' en begon meer erin te gooien - en dat waren geen druppeltjes -  en niet meer zo netjes te kneden ).

Maar ik zal nog eens door die zoekfunctie gaan, maar zo te lezen is er niet echt een favoriet merk dus :)

6

Ik heb ook Wilton en ben er wel prima tevreden over,

Ik heb intussen al aardig wat kleurtjes aangeschaft via deze webshop en ik ben hier zeer tevreden over. Ik gebruik het met name om marsepein te kleuren en glazuur.
Ik heb twee verschillende merken nu, allebei werken ze erg goed.
Als je wat meer gebruikt, wordt de kleur intenser !

8

Ik ga binnenkort bestellen vanuit de US, het merk is Americolor en ik heb hier en daar al gelezen dat dat een van de beste merken zou zijn ??? Ik laat iets weten als ik ze in huis heb. Ik ben vooral benieuwd voor zwart, want als ik zwarte RI wil maken met mijn Wilton, dan heb ik het gevoel dat ik een beetje RI aan het mengen ben bij mijn kleurgel ipv omgekeerd.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

9

Voor zwart en rood vind ik Spectrum en Sugarflair (extra black en extra red)
Sk heb ik nog niet geprobeerd, maar schijnt ook goed te zijn.
Deze vind ik echt beter kleuren dan Wilton, je krijgt bij zwart ook

Mijn website: Presentaart

10

in mijn kastje staat Wilton gel, spectrum, squire kitchen en dan nog poeder (webshop en effe de naam kwijt).

eigenlijk best tevreden van wilton BEHALVE voor het zwart, daar heb je veel te veel van nodig, daar is spectrum veel beter voor, enkele druppeltjes, niet een halve koffielepel zoals bij wilton....

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

spectrum vind ik in gebruik eigenlijk wel heel handig, dit is een "knijp" flesje, dus druppeltje eruit duwen, geen stokjes enzo nodig....

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

12

Ja, ik ben een fan van spectrum. Maar heb ook wilton in de kast staan hoor. Maar ik vind spectrum net even wat diepere kleuren geven.

13

Ik heb kleurstoffen besteld bij cake.nl ook druppels. Bevalt me goed!

14

Ik gebruik kleurgel van Country Kitchen. Ben ik heel erg tevreden over! De Superblack en Superred zijn echt geweldig, eindelijk kan ik die kleuren zelf maken zonder een hoop ergernis!

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

15

Ik heb nu net een kleurtje van Wilton binnen, verder heb ik alles van spectrum. Met zwart krijg ik ook echt zwarte marsepein. Alleen echt rood lukt meestal net niet naar mijn zin.

Groetjes, Sylvia

16

Ik gebruik kleurstof van CK en van americolor (zelfde als spectrum). Beide ben ik erg tevreden qua kleur maar americolor is echt superhandig (ivm de knijpflesjes)

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

17

waar kopen of bestellen jullie dit?