1

Onderwerp: owjee hellup...(spoedje)

ik heb eenv erzoek gekregen om voor dit weekend een taart te maken voor iemand. leuk natuurlijk, maar dat kan ik alleen vandaag of morgen overdag doen. de rest moet ik al werken, zaterdag avond een feestje en zondag een hele dag met mijn gezin op stap.
maar op zich geen probleem, ware het niet dat ze een chocolade taart wil. nu heb ik eigenlijk alles in huis wat ze wil (chocolade fondant ook zelfs, botercreme, poedersuiker, kersenvulling), alleen geen mix voor de chocolade taart. is dat ook te maken met biscuitmix van de website en cacao poeder? ik heb de cacaopoeder van blooker wel in huis. het is voor een hoeveelheid van 5 eieren mix. zo ja, hoe ga ik dan te werk? hoeveelheden poeder en wat moet er nog meer extra in of is het alleen een kwestie van poeder toevoegen?
ik was al ff naar 2 buurtsuper geweest, die hadden geen mix voor choctaarten, wel muffins en cake.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: owjee hellup...(spoedje)

Ik doe altijd met cacao een chocoladekapsel maken. Ongeveer 25 gram op een standaardbiscuit. Gewoon extra doe ik het, niet minder biscuitmix ofzo.
Ik hoor vaak van mensen dat een chocoladekapsel minder hoog wordt, dat probleem heb ik dus niuet, maar ik gebruik dus evenveel biscuitmix als anders. Maar dan met extra cacao erdoor. Gaat altijd goed.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

nou, ik ga het gewoon proberen, dank je wel voor het antwoord ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Ik doe het net als Carin. Wordt heel lekker! :Y

Groetjes, Sylvia

5

mooi, hij staat in de oven, ben benieuwd , ik kan hem niet zelf proeven natuurlijk.... maar ik hoor wel hoe het was na zondag. het is voor een kennisje van mij, en ze weet dat ik nog maar pas begonnen ben, maar ze vindt ze er al zo mooi uitzien dat ze ook een bestelling wilde plaatsen. spannend..... :S

6

Ik voeg de cacao ook extra toe en gaat ook altijd goed.

Ben benieuwd hoe die van jou uit de oven komt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

ik voeg ook altijd cacao toe :)

komt vast wel goed :D

8

Bij de omschrijving van de biscuitmix van de shop staat er nu ook hoe je chocoladebiscuit maakt (kwam het toevallig afgelopen week tegen :P)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag