1

Onderwerp: Botercreme rood kleuren?

Ik wil graag minicupcakes met een toefje rode botercreme maken (voor op school, thema Olympische Spelen, China). De botercreme moet dan dus best dieprood zijn.
Is er iemand die het al eens geprobeerd heeft?
Lukt het uberhaupt wel of moet er een heel potje kleurstof door waardoor de smaak aangetast wordt?
Als het niet mogelijk is, moet ik er maar een rondje marsepein op doen, kan natuurlijk ook maar ik vind die toefjes zo leuk..

Ik hoor het graag!
Groetjes, Monique

2

Re: Botercreme rood kleuren?

Ik weet het niet zeker hoor, doe ook maar een slag in de lucht, maar zou je niet beter resultaat bereiken als je dan de kleurstof op oliebasis (die ook voor candymelts wordt gebruikt) gebruikt?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hallo Monique,

Het kan op zich ook wel met de icing color of die van SK (welke heb je?) Wat je zou kunnen doen is eerst een klein beetje aanmaken en daar kleurstof door. Je moet het even een paar uur de tijd gunnen om op kleur te komen. Proef dan een beetje om te zien of het de smaak niet aantast. Van wat je hebt gemaakt kun je gewoon weer creme erbij doen en dan weer rood toevoegen. Volgens mij moet het lukken.

Het kan inderdaad ook met de candy colors, maar toevallig gaat dit ook nog met de gewone kleurstof.

Groetjs, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb de red red van Wilton en de poinsettia (is dat van SK?)
Enig idee welke ik het best kan gaan gebruiken?
Groetjes, Monique

5

Ik kleur botercreme meestal en kan niet zeggen dat je het proeft. Doe er anders iets van kersenaroma of zo doorheen?

6

Ik heb in het weekend geprobeerd om botercreme rood met rode kleurstof te kleuren, maar helaas blijft het steken bij een soort donker roze.

7

Je kan bij de toko ook vloeibare kleurstof kopen (soms met smaakje) misschien je water/vocht vervangen door dit, dan heb je al een basis en kan je met kleurstof eventueel verder kleuren?

Alles goed???? nee 3 fout

8

Poinsettia

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

Met poederkleurstof van de toko lukt het in ieder geval NIET, weet ik uit ervaring    :(

Groetjes,
Efje