1

Onderwerp: Chocoladevlinders

Ik ben bezig met het maken van chocoladevlinders, wie heeft dit al meer gedaan en heeft tips.
Ze liggen inmiddels al wel te drogen in de koelkast, ik neem aan dat je ze na het drogen om moet draaien (naar de nette kant) en ze dan in elkaar moet zetten.

Eerst heb ik trouwens chocolade gesmolten en er wat druppels koud water bijgedaan, dat werden allemaal klonten na het roeren en mijn spuitzak viel toen ook uit elkaar. Daarna zonder water gedaan, dat ging beter. Wat is het nut van dat water eigenlijk?

En hoe lang kun je ze bewaren als je ze klaar gemaakt hebt?

Waarom chocolade, ik heb eens een workshop gehad vlinders spuiten met icing bij Carina, daar ging het super. Maar na thuis ettelijke keren proberen de moed maar opgegeven;-)
Maarrr nu heb ik een communietaart bestelling...je raadt het al met vlinders. Dus mocht dit niet lukken zit ik met mijn handen in het haar.....

Uhh Carina of Lonnes misschien kan ik dan bij jullie icingvlinders afnemen;-)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Chocoladevlinders

Hallo, ik ben nu dolfijnen aan het maken van chocola, maar ik heb er nog nooit een druppel water bij gedaan, volgens mij mag dat ook helemaal niet.

Veel taart plezier

3

Martinique schreef:

Maarrr nu heb ik een communietaart bestelling...je raadt het al met vlinders. Dus mocht dit niet lukken zit ik met mijn handen in het haar.....

Heb je niet iemand in de buurt die de vlinders van Patchworkcutters heeft?? Die zijn makkelijk te maken met mexican paste :Y (wat ook weer makkelijk zelf te maken is) Ik maak denk ik nooit meer andere vlinders ;) (af en toe wel nog met het ponsapparaat :-D)

4

Martinique,

Ik heb nog wel wat icing vlinders voor je liggen hoor, mocht je met je handen in het haar bijven zitten!

Maar met choco lukken ze vast ook wel, voordeel is dat die veel lekkerder zijn natuurlijk! Water erbij is vast niet echt nodig hoor, daarmee kun je het wat dikker maken -schijnt het- zodat het makkelijker spuit, maar als je de choco iets af laat koelen is ie natuurlijk ook wat dikker!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

ik heb ook wel eens vlinders van marsepein gemaakt mbv een uitsteker. ook dat werd een leuk resultaat

6

Ook ik heb vlinders gemaakt van fondant. Met een vlindervorm van klei en dit is het resultaat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NGZKVTO.jpg

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7 Laatst bewerkt door José (15-04-2008 08:07)

Nee hoor, om chocolade vlinders te maken moet je geen water toevoegen. Je spuit de vlinders en na het drogen draai je ze om. Je zet ze schuin met de binnenkant tegenelkaar aan en spuit het lijfje erop, laten drogen en klaar.  Laat ze trouwens niet te lang drogen in de koelkast, want dan trekken ze krom.

Dan krijg je dus dit

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXHMUWJH.jpg

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

lilo schreef:

Water erbij is vast niet echt nodig hoor, daarmee kun je het wat dikker maken -schijnt het- zodat het makkelijker spuit, maar als je de choco iets af laat koelen is ie natuurlijk ook wat dikker!

Ook als je het af laat koelen krijg je niet de juiste spuitdikte hoor, dit moet echt met bijv. koffiemelk ingedikt worden.

9

o Jos

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

10

[quote=Jos

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

11

[quote=Jos

Liefs Martinique

12

Ik denk dat het wel gaat lukken meiden en desnoods kan ik ze inderdaad nog altijd uitsteken uit marsepein inderdaad.
Ik laat komend weekend de vlinders wel even zien. Moet nog wel ff oefenen natuurlijk netjes te spuiten;)

Liefs Martinique

13

lilo schreef:

Martinique,

Ik heb nog wel wat icing vlinders voor je liggen hoor, mocht je met je handen in het haar bijven zitten!

Maar met choco lukken ze vast ook wel, voordeel is dat die veel lekkerder zijn natuurlijk! Water erbij is vast niet echt nodig hoor, daarmee kun je het wat dikker maken -schijnt het- zodat het makkelijker spuit, maar als je de choco iets af laat koelen is ie natuurlijk ook wat dikker!

Chocolade vind ik inderdaad ook lekkerder;-)

Bedankt voor je aanbod, mocht het toch niet goed uitpakken weet ik waar ik terecht kant;-)

Liefs Martinique

14

lilo schreef:

[quote=Jos

Berichten [ 14 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren