1

Onderwerp: welke maat taarten?

Ik kreeg net een telefoontje of ik een bruidstaart wil maken voor 80 personen (vind het erg eng!)
Maar nu weet ik niet zo goed welke maten ik moet nemen want je rekent toch meer stukken uit een bruidstaart dan als het gewoon een zelfde maat verjaardagstaart is ? Of houden jullie dezelfde maatschema's aan. Ik haal nu uit 24 cm ongeveer 12/14 stukken is dat dan ook voor bruids?

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

2

Re: welke maat taarten?

Ik zou dat ook aanhouden voor een bruidstaart hoor!
En als je echt zo twijfelen,misschien toch nog een taartje er extra bij,houden ze die over hebben ze nog lekker taart over om op te eten of voor in de vriezer,ik zou op safe spelen/bakken,succes!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

3

Re: welke maat taarten?

Als ik jou was zou ik gaan voor 3 lagen, 15Cm, 23Cm en 30Cm. dan praat je over stukjes van ongeveer 4X4Cm, maar uiteraard kun je er ook nog een 35Cm vorm onder bakken, hoewel je dan waarschijnlijk veel te veel hebt. volgens het schema dat ik gebruik:
15Cm = 12 stukken
23Cm = 22 stukken
30Cm = 50 stukken
38Cm = 72 stukken

en dat is dan volgens het schema dat ik bij mijn Wilton hexagone pannen heb gekregen... In  de praktijk bleek dit vrij goed te kloppen.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...