1

Onderwerp: Help biscuit mislukt steeds

Wie kan mij helpen.
Ik heb nou 2 biscuit gemaakt.
De 1e heb ik zelf gemaakt en de 2e met de biscuitmix.
Maar iedere keer rijzen ze niet en kan ik ze niet gewoon door snijden.
Weten jullie hoe dat zou kunnen.

Ik mix ruim 10 min.
Met de biscuitmix kreeg bleef de mix ook slap misschien te veel water toegevoegd kan dat??

Wie kan mij helpen ik weet het niet meer

Alvast bedankt.

2

Re: Help biscuit mislukt steeds

Hoeveel water had je toegevoegd op hoeveel mix?
Je moet ook niet

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik ben er nu achter gekomen dat ik veeeeeeelste veel water heb toegevoegd ik heb het naar mijn idee omgerekend terwijl dat dus helemaal niet hoeft. Stom he.

Ik lag er vanmorgen om 6 uur al wakker van en heb net mijn zoontje naar de peuterspeelzaal gedaan dacht ik ga het toch proberen hij zit nu in de oven ik durf niet te gaan kijken. Maar de mix was heeeeeeeel achter dan gister dus ik heb goede moed. Duimen jullie voor me mee????

Wel bedankt voor het reageren!

Liefs

4 Laatst bewerkt door kwebbeltje (14-04-2008 10:07)

ben benieuwd of het gelukt is. vemenigvuldig de hoeveelheden per ei

1 ei op 65 gram biscuitmix en 6,5 ml water (het aantal gram mix steeds delen door 10 voor de hoeveelheid water)
2 eieren 130 gram mix en 13 ml water enz. enz.
doorsnijden pas als het goed afgekoeld is, het liefst de volgende dag pas en anders gewoon ff een paar uurtjes in de vriezer en weer ontdooien. dat lukt ook goed. ik had ook gehoord hier dat wanneer je het kapsel even in de vriezer doet, het lekkerder zou zijn, en weetje, ik heb het inmiddels geprobeerd en het is echt waar.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Mijn bisquit kwam in eerste instantie ook niet omhoog, dat lag aan mijn keukenmachine, nu ik het weer met een ouderwetste handmixer doe rijst het perfect.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

6

thx voor jullie reactie's. Hij is inmiddels uit de oven. Hij is beter dan de eerste alleen wel ingezacht nu.  Ik hoop dat als ik hem omdraai wel goed te bewerken is.

Ik heb helaas geen plaats in de vriezer dus moet effe een paar uurtjes wachten. Maar ik ben  nu erg benieuwd of de binnenkant dus gelukt is. Ik denk dat ik vanavond verder ga dan staat ie 8 uurtjes toch wel genoeg???

Ik hoop vanavond het resultaat te kunnen laten zien.

7

Heb je er wel met een breipen of sateprikker ingeprikt om te checken of tie gaar is, anders 5 a 10 minuutjes langer in de oven en nogmaals prikken.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

8

Heb ik gedaan de sate prikker kwam na 10 min extra droog eruit. Ligt het daaraan dat ie weer inzakt??

9 Laatst bewerkt door iloontje (15-04-2008 10:33)

Nou het is gelukt. Mijn taart is af alleen vind ik hem niet zo heel erg netjes
Het is een verjaardags taart voor mijn man hij werkt in de brand beveiliging. Dit is zo'n brandmelder waar je het ruitje van in moet slaan. Het gele deel in ook verdiept.
Bedankt voor jullie reactie's

http://i30.tinypic.com/29wisk.jpg

10

grappig :) ik vind m wel leuk geworden hoor :)

11

ik vidn hem ook gaaf geworden. verdient een plaatsje in de taartenparade

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

12 Laatst bewerkt door iloontje (15-04-2008 11:33)

echt waar? thx