1

Onderwerp: hoeveel icing nodig?

Ik heb het brandweerwagen blik gekocht . Deze wil ik gaan decoreren met icing. weet iemand hoeveel icing ik ongeveer nodig heb? EN hoeveel water moet er dan op?
IK heb de kant en klare uit de shop. op de zak staat dat je alles moet gebruiken,maar dit lijkt me een beetje veel....

2

Re: hoeveel icing nodig?

Ik zou de hele verpakking aanmaken. Je kunt het restant nog ongeveer twee weken bewaren en wat je niet nodig hebt, kun je goed gebruiken om te oefenen of om leuke decoraties te maken die je kunt bewaren voor later, zoals dropflowers of vlinders...Overigens vind ik dat je vaak meer nodig hebt dan je denkt.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Misschien dat iemand mij ook kan vertellen hoe ik gemaakte icing het beste kan bewaren? Ik heb eindelijk een mixer die het goed doet, maar hij kan geen kleine beetjes maken, dus ik heb nogal wat over en weet niet hoe ik het zodanig kan bewaren dat ik het een volgende keer weer kan gebruiken.

En moeten de figuren die je van icing hebt gespoten eigenlijk in de koelkast??

4

De icing die je over hebt kun je luchtdicht bewaren in een tupperwaredoos o.i.d. Dat doe ik tenminste altijd :P De meeste mensen op dit forum vinden geloof ik dan 2 weken de maximale houdbaarheid..
De figuren die je al hebt gespoten moet je gewoon laten drogen en die kun je dan ook afgesloten in een bakje bewaren. ;)
Beide uit de koelkast!

5

Gemaakte icing bewaar je het beste in een goed afsluitbaar bakje (ik doe altijd nog een stukje huishoudfolie op de icing) in de koelkast. Dat kan zo'n twee weken bewaard worden. Gesoten figuurtjes kun je heel erg lang bewaren. Gewoon in een doosje, als het maar niet vochtig wordt.
Zoals Inge zegt, wat je over heb kan je altijd gebruiken om te oefenen op bloemen of vlinders e.d. Dat kan je toch heel lang bewaren en zo heb je een voorraadje voor onverwachte taartmomenten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com