1

Onderwerp: marsepein wordt groen ipv blauw

Hallo,

Ik ben bezig met mijn eerste taart. Het gaat er eentje worden voor de 60e verjaardag van mijn vader. Ik wilde graag een blauwe taart, dus heb ik kleurpasta gentiaan besteld in de webshop. Maar nu wordt mijn marsepein dus een soort mintgroen ipv blauw...ik wil echt blauw. Zal ik er meer kleurstof indoen????

Ik hoop op tips! alvast bedankt!

2

Re: marsepein wordt groen ipv blauw

dat vind ik nu ook moeilijk met marsepein om te kleuren
je bekomt een ander kleur dan je wilt, doordat marsepein niet wit is :-/

ik volg mee ...

3

Ik heb dit probleem ook gehad, maar dan met fondant..
De kleur groen werd bij mij juist aquablauwig en mijn knalroze werd heel lichtroze..
Snap ook niet helemaal hoe dat werkt :P
Wat ik nu doe: als ik groen wil maak ik gewoon eerst blauw en geel en doe het dan door elkaar.. Wel jammer dat de kleuren soms niet overeenkomen met de plaatjes die op de site van de webshop staan.

4

Marsepein is van zichzelf iets gelig, dus dat maakt blauwtinten vaak een beetje groenig. Vaak is het gewoon een kwestie van meer kleurstof toevoegen... Of fondant gebruiken. Marsepein laat zich wel vaak makkelijker kleuren dan fondant. Ook een dagje laten liggen wil wel vaak helpen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

misschien het gelige tegengaan door beetje paars toevoegen?

6

Nou het is dus een groene taart geworden, hoe meer kleurstof ik erbij deed hoe groener hij werd. Maar goed misschien kleurt mijn taart vanacht wel verder door en is hij morgen blauw.ha ha. We zullen zien. Ik vond het trouwens erg lastig om hem mooi strak te bekleden. Ik krijg echt plooien rondom mijn taart. Morgen zal ik een foto proberen te plaatsen van mijn eerste taart.

7

Heb je wel van die lichte marsepein zoals ze hier in de webshop verkopen ?
Dan moet blauw toch echt wel te doen zijn hoor.... mijn blauwe taarten zijn ook van marsepein en echt blauw en niet groen :S

8

Nicole, welke kleurstof heb je dan? Ik gebruik die van Spectrum en ik had laatst ook een taart die groenig blauw was i.p.v. mooi helder blauw. Voor komend weekend moet ik een zeeblauwe taart maken. Ik heb voor de zekerheid fondant in huis gehaald zodat ik die kan mengen met de marsepein. Hopelijk wordt de kleur dan wel goed.

Groetjes, Sylvia

9

Bluebell van SK wordt echt mooi blauw hoor! Met marsepein!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Ik werk met Icecraft fondant.. en daarbij werd de kleur Bluebell van SK ook groen :(
Hoeveel ik er ook bij deed..
Ben inmiddels overgestapt op eigengemaakte mmf, omdat ik dat veeel lekkerder vind en ook nog eens makkelijker vind werken! :) Heb de mmf nog niet proberen te kleuren met bluebell, zal dat ook eens proberen en kijken wat dan het resultaat is.

11

Och hellup, ik heb toevallig Icecraft fondant gekocht omdat ik las dat de meesten de smaak daarvan wel redelijk vinden. Nou ja, een kwestie van uitproberen dus. Vanavond gelijk maar even doen, heb ik nog een beetje tijd iets anders te verzinnen als het niet goed wordt.

Groetjes, Sylvia

12

hmm de blauw die ik heb is van sugarflair babyblue en navy ..en daar meng ik meestal een beetje mee.
Maar ik denk niet dat het aan het merk ligt op zich.

13

Ik had echt de marsepein uit de webshop gekleurd met SK kleurpasta Gentian.

Maar goed, mijn schoonzusje gaat bijna bevallen en dan wil ik een leuk geboortetaartje voor haar maken. Het moet dus een lichtroze of lichtblauw taartje worden bekleed met marsepein. Welke kleurpasta is dan aan te raden?