Onderwerp: Twijfel, twijfel... genoeg of niet?
We hebben een aanvraag voor een bruidstaart voor 40 personen (de eerste! ), het liefste in twee lagen. Als ik dan uitga van 30 cm en 26 cm is dat dan genoeg of wordt dat te krap?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Twijfel, twijfel... genoeg of niet?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
We hebben een aanvraag voor een bruidstaart voor 40 personen (de eerste! ), het liefste in twee lagen. Als ik dan uitga van 30 cm en 26 cm is dat dan genoeg of wordt dat te krap?
Tja het ligt er natuurlijk aan hoe groot ze snijden. Het is maar net voor mijn gevoel. Ik kijk altijd naar het schema van felicitaartjes en neem dan het minste aantal personen. Dan zit je goed toch! Dus in dit geval klopt het dan precies, lijkt me.
Anders maak je het kapsel hoger, dat scheelt weer in grootte van de stukken. Idee?
Ik hou ook altijd het minste aantal personen aan en ik krijg naderhand altijd te horen dat het meer dan genoeg was. Wat wel handig is om even het snijschema van wilton mee te geven, zodat ze geen 'punten' gaan snijden!
Eh... wat houdt het snijschema van Wilton in dan?
Ik heb het schema van felicitaartjes overigens ook aangehouden maar het leek mij ook nogal krap vandaar mijn vraag. Maar ze vroeg specifiek om een tweelaagse taart (compleet met foto van een vier-lagen taart als voorbeeld ).
http://209.85.135.104/translate_c?hl=nl … %26hl%3Dnl
Deze bedoeld Bien denk ik!
nu nog weten wat een inch ongeveer qua maat is en dan is het helemaal compleet he
Bedankt Babs! Ik vraag me alleen af of ik het helemaal goed begrijp. Snij je eerst met een mes een complete circel in de taart (op 2 inch afstand van de buitenrand) en dan stukjes (vanaf de buitenrand naar de gesneden cirkel)? Zo lees ik het in ieder geval, maar het lijkt me niet zo eenvoudig om een mooie cirkel te snijden?
Hoi Sigrid,
Ik ben bang dat het te weinig is.
Ik had laatst voor 30 personen een bruidstaart gemaakt. 1 laag van 20 1 laag van 24 en 1 laag van 28 cm. Dat was precies genoeg, hoorde ik achteraf.
In mijn album is het de taart van 3 lagen met de rozen en de rozenblaadjes.
Succes in ieder geval!
Gr. Ingrid
Ik denk dat het genoeg is hoor. Ik reken voor een 30 cm
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Twijfel, twijfel... genoeg of niet?