Onderwerp: Ik zal mij ook even gezellig voorstellen
Hallo,
Ik ben Heleen en ik ben net als de meesten van jullie verslingerd aan taart/cake bakken. Een klein jaartje geleden begon het "taartbakvirus" mij zwaar in de greep te krijgen. Ik begon bescheiden met muffins, cupcakes en gewone cake. Ik maakte daarbij vooral gebruik van de Amerikaanse receptensites. Ik probeerde eerst allerlei soorten muffins op mijn kinderen uit. Die hebben wat muffins mee naar school gehad En hun klasgenootjes waren daar denk ik ook wel erg blij mee, hihi. Toen ik bijna alle soorten muffins had uitgeprobeerd, ben ik mijn horizon wat gaan verbreden met cupcakes. Het was gewoon een feestje als ze lukten en lekker waren. Ik zag ze in die Amerikaanse series altijd mooi gedecoreerde cupcakes eten en toen dacht ik 'he, dat zou ik ook wel graag willen leren' . Maar ooh, dat is toch ook een vak apart. Als ik op de sites (en ook die van jullie allemaal) kijk, dan zakt de moed mij wel enigszins in de schoenen. Zooo mooi en professioneel ziet het er allemaal uit en zeker ook nog zeer creatief. Nou, ik geloof niet dat ik dat ooit zo goed zal kunnen. Maar goed, vol goede moed ben ik pasgeleden naar de eerste workshop geweest van planet cake (basistechniek) en die was echt heel leuk. En toen zag ik ook hoe moeilijk het eigenlijk is (voor mij dan) en dat je echt veel moet oefenen. Maar dat hoe meer je gaat oefenen en hoe beter je het onder de knie gaat krijgen, het ook steeds verslavender gaat werken. Zeker als mensen zeer positief op jouw bakcreaties reageren. Binnenkort ga ik ook beginnen aan een workshop Cupcakes Decoreren van deleukstetaarten.nl en kort daarna aan de cursus Basis Fondant en daar verheug ik mij echt enorm op. Ik vind deze site ontzettend leuk en geniet van al jullie berichten en goede tips. Nou, het is een beetje lang verhaal geworden, maar wel zeer gemeend. Ik hoop in de toekomst nog veel gebruik van dit forum te mogen maken en natuurlijk indien nodig een beroep te doen op jullie ervaring.
Groetjes en wens jullie allen veel bakplezier,
Heleen