1

Onderwerp: Glycerine + fondant = ...? :s

Weet iemand of glycerine op fondant kan zonder dat het fondant smelt? Ik heb namelijk iets nodig voor een water-effect. Nou kan ik een potje piping gel gaan kopen, maar dat vind ik een beetje zonde, aangezien ik het maar

2

Re: Glycerine + fondant = ...? :s

Ik denk het wel , want glycerine gaat ook door fondant als je het zelf maakt (in bepaalde recepten dan). Maar laat het even weten als je het hebt uitgeprobeerd ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Je kunt ook gewoon met een kwastje water erop doen. Glimt je fondant ook altijd  van ;)

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Nou, ik heb het dus even geprobeerd..! Fondant stoot glycerine af! :lol: Nouja, als er maar een dik genoege (let niet op mijn taalgebruik! :P) laag op zit wil het wel! Ik laat het nog maar een tijdje staan, kijken hoe het er over een paar dagen uitziet! Jullie horen het nog wel! ;)

5

Waarom maak je niet een beetje piping gel zelf? Heel eenvoudig en goedkoop!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Carin schreef:

Waarom maak je niet een beetje piping gel zelf? Heel eenvoudig en goedkoop!

O, kan dat dan? :rolleyes:

7

Staat volgens mij een receptje van Ria hier ergens op de site. Is echt simpel om te maken, zelfs ik kon het maken :D

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

8 Laatst bewerkt door grobbelia (09-04-2008 21:57)

mischien zou je wat waterdruppels kunnen maken van cilatine of dit eroverheen kunnen smeren met een kwastje .
heb dit op verschillende taarten gezien toen we met de goep in birmingham waren.
groet grobbelia
ps moet ergens een foto zijn van een vijvertje met een watervalletje en goudvisjes erin . mischien heeft nathalie hier nog een foto van

9

Hier staat een recept van Piping Gel:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=1138
Succes!

10

Kan je die dan ook gebruiken op fondant? Of gaat dat smelten..?

11

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgensmij kan je het wel gebruiken op fondant!

12

Kun je gewoon gebruiken op fondant dat heb ik ook al eens gedaan, het smolt bij mij teminste niet, je kan toch ook botercreme blauw kleuren als je iets van watereffect wilt???? Succes ermee!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

13

Er is zoveel vraag naar dat recept van piping gel, dat ik het op de site heb gezet onder recepten (en dan decoratie). Zo is het lekker snel te vinden!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!