1

Onderwerp: hulp gevraagd voor beginneling

Ik heb gisteravond mijn 2 eerste kapsels gebakken van de biscuitmix uit de webshop. Ik heb een vorm van 26cm en heb exact de hoeveelheden aangehouden die op de zak staan. Ik kon de vorm maar voor 1/3 vullen met de mix en hij is dus ook heel laag gebleven. Verder is de bovenkant in het midden iets hoger geworden en is nogal bobbelig. Wat moet ik de volgende keer doen????

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Carina (12-04-2008 10:44)

Re: hulp gevraagd voor beginneling

Gebruik je een keukenmachine of mix je met een gewone mixer?
Wanneer je een keukenmachine gebruikt kan het zijn dat je te lang en te snel hebt gemixd en dan lukt het ook niet meer (Dat heb ik hier op het forum eens gelezen).
Niet vergeten om nog 2 minuten even op langzaam te mixen.

Enfin, je kunt eventueel de eieren een tijdje een heel warm water leggen, dit zorgt er voor dat het beslag ook goed omhoog komt.

Daarnaast bak ik 10 minuten op 150 graden, dan 10 minuten op 160 graden en de rest op 180 graden. Dit zorgt ervoor dat het kapsel niet te snel omhoog komt in het midden.
Dat bobbelige komt vaak omdat het nadat het in het midden heel mooi omhoog is gekomen het daarna weer inzakt. In principe is dit geen probleem, want als je gaat decoreren, gebruik je de bodem als bovenkant. (snap je?) En dan is tie weer heel mooi strak!

Succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Het beetje water dat je toevoegt, dat neem ik ook warm (geen idee of dat moet hoor). En ik gebruik een handmixer en zorg ervoor dat de kloppers niet helemaal ondergaan in het beslag, anders krijg je geen lucht erin. Als ik het beslag in de vorm doe, dan doe ik bij de randen net iets meer dan in het midden. Beetje kuil in het midden (beetje he ;) ). Verder inderdaad de temperatuur opvoeren in 3 stappen. Hier tot nu toe altijd goed gerezen kapsels!

4

ok ik ga het proberen! bedankt voor de tips!