1

Onderwerp: Gezocht: recept rum rozijnen vulling

Ik zoek het recept voor de rumrozijnen vulling die bakkers gebruiken voor een traditionele bruidstaart.

Mijn schoonzus wordt 50 jaar en die zwijmelt weg bij deze bruidstaart omhult met een laag marsepein.
Graag zou ik haar verrassen met deze taart, wie helpt me aan dit recept?

Vast bedankt!

Groetjes ANgela

2

Re: Gezocht: recept rum rozijnen vulling

Ooooh mmmmm ik aboneer me vast op dit onderwerp... ik vind rumrozijnen ook heeerlijk!!!

Groetjes,
Efje

3 Laatst bewerkt door Rene1971 (11-04-2008 08:16)

Hoi basenangela

Voor de bruidstaart voor de 50 jarige bruiloft van mijn schoonouders heb ik per batch botercreme een half flesje Dr. Oetker rum escence door de botercreme gedaan, dat was heerlijk, om daar nog gewelde rozijnen door te doen bij de vulling moet ook makkelijk zijn.

De taart was voor 150 personen, en bijna iedereen kwam terug voor een 2e portie, hij is helemaal op gegaan met 80 man.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

4

Rene1971 Super bedankt voor jouw antwoord!

Maar ehm..deze donkere dame voelt zich op dit moment erg blond....
want hoeveel is een batch?

schaam me dood!
maar weet het echt niet...

5

Met een batch bedoelde ik 500 gram boter, i.v.m. het feit dat mijn keuken machine 1 pakje boter van 250 gram niet goed kneedde.
Dus in totaal
200 Gram Mix (uit de webshop)
200 gram Suiker (ik gebruik gewone daar het toch een uur in water op moet lossen)
400 Ml Water (of 400 gram als je het bij elkaar gooit op de weegschaal
500 Gram boter
1/2 flesje Dr. Oetker Rum Escence (van de C1000 op de hoek)

Mix en suiker samen met de escence oproeren met een garde en een uurtje laten rusten, daarna met de keukenmachine of mixer de boter romig kloppen en alles bij elkaar doen... Tenslotte kun je hierdoorheen de gewelde/gewassen rozijnen doen

Zoals je ziet heb ik het hele basis recept X2 moeten doen, maar als je alles zoals op de verpakking doet is 1/4 flesje ook voldoende (7,5 ML)

Op zich lijkt 2x de basis hoeveelhijd een heleboel, maar als je bedenkt dat ik voor een 4 lagen taart 4 van deze batches heb moeten maken dan bedrijp je wel waarom ik dat heb gedaan (met minder deed mijn keuken machine moeilijk en met meer paste het er weer niet in.)

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

6

Vullen met boerenjongens?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

7

Boerenjongens met slagroom (en gelatine) erg lekker!

Alleen de slagroom is vervelend als het buiten de koelkast moet staan he...
Staat geloof ik een klein receptje op mn site.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

8

Rene superbedankt voor je uitleg, voel me ineens een stuk slimmer haha

Trisha, ik ga jouw recept ook meenemen. Maak denk ik dan maar 2 kleine proeftaartjes en kijken welke ik het lekkerst vind!

Bedankt!

Groetjes Angela

9

Je hebt van John Moir/Dr. Oetker ook kookpuddingen en daar zit volgens mij ook een rum rozijnen pudding bij. Die misschien maken en dan tussen de taart. Of misschien het poeder door de botercreme doen. Ik roep maar wat...

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.