1

Onderwerp: te mooi om waar te zijn :-( (fondant) om bij te wenen

ik had verleden week een emmer fondant gekocht van 15 kilo

nu pas geopend, en wat zag ik tot mijn verbazing ................

deze fondant is heel erg  zacht en heel erg plakkerig , kan je zo onmogelijk bewerken :-((

en nu? hoe komt dat nu?

hij komt van , lebbe oostkamp(belgie) een blauwe emmer :-((
en ik moet 2 taarten maken tegen zondag :-//

2

Re: te mooi om waar te zijn :-( (fondant) om bij te wenen

is gietfondant geen rolfondant, deze kan je smelten en over bv koffiekoeken gieten of cupcakes indippen

3

Dan heb je dus gewone fondant ipv rolfondant..:(

Dit is net zoiets als ze op de tompoucen doen,
je kan er ook cupcakejes in dopen..

Misschien kan je zelf marsmallowfondant maken? :think:
Bij ons kan je marsmallows kopen bij de C1000
als je nog poedersuiker hebt, kan je het recept van hiernaast proberen,
en dan kan je toch je taarten bekleden,
of met ganache, maar dat heb ik nog nooit gemaakt,
dus moet je even met de zoekfunctie zoeken hoe en wat...
of afsmeren met botercreme, maar ja, dan heb je weer geen versiering, e.d..

Succes, hoop dat het nog goed gaat komen!!

4

ale zeg , ben er niet goed van

denk van de emmer te geven aan de bakker waar we veel gaan, :-'(

5

Wat zal dat balen zijn! Ik heb hier nu al best vaak gelezen over mensen die per ongeluk de verkeerde fondant gekocht bleken te hebben. Ik denk dat het komt omdat rolfondant op dit forum over het algemeen aangeduid wordt met fondant, terwijl er dus niet de vloeibare versie mee bedoeld wordt ;)
Als je een bakker specifiek om fondant vraagt, zal hij volgens mij altijd aannemen dat je het over fondantglazuur hebt.
Je kan het wel gebruiken over gebakjes en cakejes, maar dan is 15 kilo wel heel erg veel. Als ik jou was zou ik voor de twee taarten die je moet maken inderdaad marshmallowfondant maken, het recept daarvoor is makkelijk en het smaakt prima!

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Dat is dus idd de vloeibare fondant.. Heb ik ook eens per ongeluk een emmer van gekocht. En ermee werken vond ik niet zo vlotjes gaan, de cupcakes indopen was een kliederwerkje. Dus uiteindelijk is het overgrote deel beschimmeld omdat ik het niet gebruikte. Dus: snel uitproberen en als het niks is: weggeven..