1

Onderwerp: vervagen roze kleur

Hoi,

Ik heb er de laatste tijd last van dat als ik iets vooruit roze kleur de kleur steeds verder vervaagt tot wit toe :( . Of ik nu iets wat ik geboetseerd heb (van Bakels fondant)een paar dagen bewaar (hooguit een week) of voor een 'bekleding' Ballinafondant vooruit kleur....
Het is alleen met de kleur roze (ik gebruik kleurstof van Country Kitchen en die heb ik pas 2 maanden) die vervaagt; andere kleuren van dat merk niet; roze wordt weer wit/ paars wordt weer blauw....

Kent iemand dit probleem/wat kan ik ertegen doen; gebeurt dit bij de Wilton kleurstof (roze) ook???? Helpt donker bewaren, zodat er geen licht bij kaN?

2

Re: vervagen roze kleur

ik heb dit nog nooit gehoord. Ik heb zelf van wilton en die kleurt juist nog extra door als je een dagje wacht.

gr. Ingrid

3

Dat is raar! Ik heb ook de roze en paars van Country Kitchen, maar daar nog nooit last van gehad! Misschien dat het verkleurt door het licht, dus probeer het eens donker te bewaren! (als je dat al niet deed...)

4

Donker bewaren help! Mijn paars werd vooral steeds lichter als ik het gewoon op tafel in het daglicht had!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

ik heb het ook met de bordeau rood van (burgundy) van het Spectrum. Kleurt ook helemaal terug naar wit. Inderdaad gebeurt het in het donker minder.
Ik heb nog 1 blauw bloemetje van het feest van mijn vader (13 oktober 2007) en dat is nu nog maar heel licht blauw, en dat is altijd in het donker bewaard.
Ik vind het maar gek; verdampt de kleurstof?

6

Ik herken dat ook wel hoor, zowel van roze als van lila (Wilton). Vnl. in het licht, dus lekker donker bewaren is het devies ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

bedankt voor jullie reacties; ga kijken of ik ondoorzichtige bakjes kan vinden om het in te bewaren.