1

Onderwerp: Snickers taart

Voor mij een beetje moeilijk om mijn recepten te delen sinds ik Noorse recepten gebruik. Weet niet of jullie alles in Nederland hebben maar zal proberen recept te vertalen. Als er iets is wat je niet begrijpt hoef je alleen maar te vragen;)

Taart bodem:
Ø26 cm (of 2x recept voor een grote ovenplaat)

3 eiwitten
2 1/2 dl suiker
1 tl vanille suiker
1 tl bakpoeder
50 gr Ritz koekjes (zoute, kleine, ronde koekjes)
125 gr pinda's

Eiwitten stijf kloppen. Suiker beetje bij beetje toevoegen blijven kloppen tot het mengsel glad is. Ritz koekjes in een plasticzak leggen en rol er over met een deegrol zodat ze kapot gaan (of maal ze fijn in keuken machine). Pinda's grof hakken (of heel even in keukenmachine). De koekkruimels en pinda's bij het eiwit voegen.

Bakpapier op bodem van taartvorm leggen. 170 graden ca 20-25 min midden in de oven. Laat de taart 10-12 min rusten in de vorm voordat je hem stort op een rooster voor afkoeling.

Glazuur:

100-125 gr chocolade (puur, hier in Noorwegen hebben we speciale chocolade voor bakken)
50 gr margarine
50 gr poedersuiker
3 eidooiers
3 dl slagroom

Klop eidooiers samen met poedersuiker wit en luchtig. Smelt de chocolade samen met de margarine en laat het wat afkoelen
voeg chocolade toe bij eimengsel om een chocoladesaus te krijgen.

Leg de taartbodem op een taartschaal. Bedek het met deel van chocoladesaus (klein beetje saus overhouden om mee te decoreren). Laat het helemaal koud worden. klop de slagroom stijf met een klein beetje poedersuiker er in (taart is al heel zoet dus hoeft de slagroom niet zoet te zijn). Bedek de taart met de slagroom. Vul een spuitzak met een tip met ronde opening van ongv 3 mm (wilton tip 3) en spuit een patroon op en rond de taart. Strooi wat pinda's boven op de taart.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

2

Re: Snickers taart

Dank je wel, hij zag er zo overheerlijk uit :9, ik ga hem zeker een keer maken!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!