1 Laatst bewerkt door Raffika (09-04-2008 18:31)

Onderwerp: eetbare lijm bedorven??

Ik gebruik de eetbare lijm uit de webshop, gisteren was ik bezig met een taart, had de lijm al gebruikt voor het vastmaken van een rand, letters en strikjes... kom ik er achter dat de lijm toch wel wat zurig ruikt... en ook zuur smaakt... en ik heb de lijm nooit eerder geproeft maar ik neem aan dat ie niet zuur hoort te zijn...!

Heb de taart verder maar afgemaakt met zelfgemaakte eetbare lijm (water + tylose, wat overigens heel goed gaat) maar ik vind het zo zonde van de lijm die ik gekocht heb... houdbaarheidsdatum = 08/08 dus.... misschien dat ik zelf iets verkeerd heb gedaan?

ps. zou wat ik nog gebruikt heb te proeven zijn in de taart? daar ben ik zo bang voor want het is ook nog eens een opdracht!

2

Re: eetbare lijm bedorven??

Oh..en het is nog wel een opdracht!

Ik kan je helaas niet helpen..maar denk dat het maar zo'n klein beetje is,
dat je het niet zal proeven..en de rest is toch best zoet??
Hoop dat het goed komt zo!

Enne..die houdbaarheidsdatum...heb je het al lang open staan,
misschien dat dat er mee te maken kan hebben?
Of dat het misschien met wat anders in aanraking is gekomen?

Ik weet het niet...hoop dat iemand anders je nog kan helpen..!

3

Ik heb de eetbare lijm ook van de webshop, en toen ik hem voor de eerste keer open deed vond ik hem ook al wat zurig ruiken!!
Ik denk dat het gewoon aan de lijm ligt dan.. ??

4

Ja?? ik vond m wel heel zuur smaken namelijk, en ik dacht ... ja ik heb het nooit eerder zo geproefd maar hoort het uberhaupt zuur te zijn? Hmmm nou ja, ik heb het in ieder geval niet meer gebruikt