1

Onderwerp: Hoe vaak bakken jullie?

Hallo allemaal,

Het lijkt me zo leuk om me eens lekker uit te leven met taarten!!
Ik wil er heel graag mee beginnen maar ik zie dat jullie al zoveel gemaakt hebben...ik ben bang dat als ik ermee begin ik tonnetje rond word,geven jullie alles weg wat je maakt of veel koffie met taart eten...ik heb wel binnnenkort de verjaardag van mijn dochter maar om daar nou 4 taarten voor te bakken... hahahaha! 

Hoe veel bakken jullie dan wel niet...ben benieuwd,zo mooi allemaal!

2

Re: Hoe vaak bakken jullie?

gemiddeld 1x in de 2 weken :D

en wij zitten nu thuis in het verjaardagenseizoen dus heb voor eind april al 3 taarten, half mei ook zoiets, in juni waarschijnlijk ook wel zoiets dus ik blijf lekker bezig :D

3

Ik bak zelf niet veel. De laatste tijd wel veel cupcakes, maar niet veel taarten. Ik doe taarten nu alleen op bestelling, of als ik een bepaalde vulling wil uittesten. Maar dan maak ik een kleine taartje.

Groetjes Tweety!

4

Bakken heel vaak, maar gewoon een paar keer(1of 2keer) in de week kleine dingetjes, zoals twee appelstrudels, of wafels, of zandkoekjes, of cake...
Tonnetje rond zei je? Jep inderdaad  :Y  :S
Een fondanttaart heb ik nog maar 1 keer gemaakt, want we zijn maar met ons tweetjes, en wat moet  je  dan met zo'n grote taart he, dus taart maak ik alleen met gelegenheden!!

5 Laatst bewerkt door Rene1971 (10-04-2008 11:47)

Zelf bak ik een 2X per week, maar houdt er ook rekening mee dat er in de taart zelf geen boter zit, enkel eieren, suiker en bloem (plus wat hulpstoffen in de kant en klare mix) Dus echt een calori

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

Ik bak elk weekend wel wat en als ik zin heb (vaak wel) bak ik door de weeks ook nog wel eens wat om mee te nemen naar het werk.

Maar ik ben niet tonnetje rond hoor.

Taarten decoreren ben ik nog niet aan begonnen. Meestal bak ik ander soort taarten of cake en tegenwoordig ook cupcakes.

Maar ik wil ook eens gaan proberen om taarten te decoreren. Daarom zit ik er aan te denken om een kleinere vorm te gaan kopen, zodat ik kleinere gedecoreerde taartjes kan maken, want zo'n grote is wel een beetje erg veel. En zo kan ik dan toch een beetje gaan oefenen.

Groetjes,
Mari

7

ik bak heeeeeel erg veel :-)
ik schij ntoch een beetje verslaafd te zijn. ik wil ook altijd alles kunnen. grrrrrrr ik haat dat van mijzelf.
ik baak veelal grote taarten om uit te delen. ook neem ik om de week een taartje mee naar mijn werk. ik heb ook kleine taartvormen bijv. bij de hema vandaan. daar kan je leuke 4-6 persoons taartjes van maken. zo kun je gewoon lekker een taartje maken maar toch niet te veel nemen :S

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

8 Laatst bewerkt door kids4co (10-04-2008 12:42)

Ik probeer niet te vaak te bakken,
maar denk dat ik 1x in de twee weken ongeveer iets bak..
En dan zijn het vaak koekjes voor de kids!

Soms maak ik een klein taartje, ongeveer 16 cm doorsnede in een springvormpje,
of in schaaltjes..De Ikea Blanda schaaltjes heb ik ook staan maar nog niet gebruikt,
maar lijken mij ideaal om wat uit te proberen, en zijn ook helemaal niet groot,
ik heb de 12 cm en de 20 cm..

Dus als je niet altijd een grote taart wil maken en toch wat wil uitproberen,
zou ik voor zo'n klein vormpje gaan, en desnoods stop je hem in de diepvries,
voor zaterdag- of zondagavond..!

Bij ons gaat nu ook het verjaardagsseizoen beginnen, dus zal het wel wat vaker voor gelegenheden gaan doen!

9

Ik bak te weinig. Hooguit 1 of 2 keer in de maand. Heb gewoon te weinig gelegenheden om te bakken. Vind het zelf wel lekker maar moet aan m'n lijn denken dus bak enkel voor anderen (als kado of opdracht).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

10

Ik bak ook erg veel de laatste tijd, zeker 3 keer per week.. dingen uit proberen en veel verjaardagen in mijn omgeving, die allemaal last minute bellen of ik asjeblieft een taart wil maken!
We hebben een grote familie en om het weekend eten we met zijn allen bij mijn ouders, en ook daar komt een taartje aan te pas!

En tonnetje rond.. tja tot september heb ik een mooi excuus in mijn buik.. :D
Maar over het algemeen eet ik zelf amper taart!

11

Kopen jullie dan de mixen en vormen enz. via deze site of kan ik het beter in de winkel kopen...over de marsepein en mix lees ik veel goede reacties.

Als ik hier zou bestellen heb ik het volgens mij heel snel binnen als ik het goed heb begrepen?!

12

Het gaat bij de webshop snel maar er komen natuurlijk wel verzendkosten bij.

Zelf heb ik de mazzel dat hier in R'dam een taartenwinkel zit. Haal m'n ingredi

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

13

Ik koop zoiezo de mixen in de hebshpo van Inge, en heb daar ook de vierkante uitschuifbakrand gekocht.
Ronde bakvormen had ik al in alle vormen en maten van de Hema en de Blokker in huis, maar ook die kan je in sets in de shop bestellen.
Ik denk dat dat niet zo veel zal schelen.
Voor de mixen ga ik gewoon graag op zeker en ben ik trouw aan de webshop

14 Laatst bewerkt door leintje (10-04-2008 13:45)

Ik ben om...ik heb net een bestelling geplaatst...ben heel benieuwd wat er van mijn kunsten terecht komt...hahaha!
De eerste (slachtoffer) taart wordt voor de verjaardag van mijn dochtertje.

Dank jullie wel voor de snelle en leuke reacties!

Groetjes Marjolein

15

Ik bak wel vaak, maar niet zo vaak taarten. Taarten 'n paar keer per jaar. Ik denk niet dat ik er 10 per jaar haal.

16

Vorige week 3 taarten gebakken,allen bestelling maar deze week niets,dus het verschilt per week,soms 1 of 2,ligt er aan,meestal wel bestellingen hoor anders wordt ik tonnetje rond,en ik moet toch erg oppassen,want heb wel wat aanleg om uit te dijen,hihi.
Ga weer veel fietsen om de jongens op te halen van school,zal toch wat schelen.hihi.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

17

Oeps.. ik bak bijna elke dag wel iets eigenlijk. Heel veel cakejes, koekjes, taarten zoals carrot cakes, en dan nog een hele lijst dingen die niet de oven in hoeven zoals truffels/bonbons, kwarktaarten.. En ik mag dan wel veel weggeven, toch heb ik een flink aandeel in het opeten van dit alles :o
Ik heb het geluk dat ik er niet van aankom :lol:
De 'echte' gedecoreerde taarten heb ik tot nu toe overigens altijd weggegeven!

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

18

ik bak zeker elk weekend :P als ik dat niet doe dan zit ik mezelf ok stierlijk te vervelen en vraag ik me af waarom ik in hemelsnaam niet aan het bakken ben :P
maareh, ik zorg ook dat ik altijd wat biscuit in de vriezer heb liggen, zodat ik altijd een mini taartje kan maken als ik naar een vriendin (ofzo) toega, zodat ik lekker kan blijven oefenen met decoreren....
:)
ik probeer zo veel mogelijk een doel te hebben met de taarten :P want anders zou ik inderdaad dichtgroeien :P