1

Onderwerp: silleconen bakvorm

Hoi
Ik was laats bij de hema en daar zag ik een hele leuke bakvorm
Alleen was hjj van silleconen
Is dat wat om  je biscuit mee te maken of wordt dat echt niets??
groetjes Sheila

2

Re: silleconen bakvorm

Het wisselt een beetje; als ik al moet bakkken in siliconen, vet ik het wel gewoon in en dan gaat het bij mij op zich wel. Maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar 'normale' vormen. Maar er zijn ook mensen die niet anders willen, dus misschien dat die goeie tips hebben voor je (lees ik gelijk mee ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb van de week een siliconenvorm gebruikt voor muffins en eigenlijk ging dat wel goed. De muffins waren niet om aan te zien (niet netjes gedecoreerd), maar dat lag niet aan de vorm volgens mij. Ik heb de vorm wel ingespoten met bakspray, anders krijg ik ze echt niet eruit (weet ik nog van een vorige keer). Bij de Hema zag ik gisteren inderdaad leuke vormen. Die hartjesvorm vond ik erg mooi.

4

ik heb pas ook een siliconenbakvorm gekoacht bij de hema, eerst twijfelde ik, maar na raad van deze forum heb ik het gedaan, het ging heel goed allemaal.
ben tevreden

5

Ze kunnen in ieder geval in de vaatwasser en nemen minder ruimte in met opbergen. Ik spuit ze ook gewoon in en ze zijn een beetje zwabberig met in de oven zetten. Verder schijnt er wel verschil te zijn in baktijd, maar hoe dat ook weer zit weet ik niet meer precies. (Het einde van de baktijd gaat bij mij altijd een beetje op gevoel..... :P )

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Wat bij mij misging was toen ik er bakpapier indeed, helemaal hard aan de onderkant! Ik spoel ze even om met wat water en dat gaat net zo goed als invetten!
Nadeel vind ik inderdaad het wiebelige als je ze in de oven zet. Ik los dat dan op door hem op het rooster te vullen zodat het rooster hem rechthoud

Andrea

7 Laatst bewerkt door Rene1971 (10-04-2008 12:25)

Zelf heb ik zo'n siliconen tulband vorm, kijk bij dit model uit dat je de vorm niet op de bodem van je oven maar op een rooster zet, anders wordt het deeg aan de binnenkant van de tulband niet gaar en zakt je taart/cake direct in.

En wees voorzichtig met het inprikken van je cake, wanneer siliconenvormen warm zijn worden ze zacht en prik je zo gaten in de bodem.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...