1

Onderwerp: Donkerbruin kleuren ...dat lukt niet!

Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig, ik heb namelijk ruzie met de kleur bruin van wilton (dat klinkt raar...huh).
Maar ik wil een mooie donkerbruine kleur gebruiken voor een taart (dit is al de 2x dat het niet lukt...grrr), dus driftig met bruin aan het kleuren geweest. Maar helaas ik kom niet verder dan licht bruin, ik heb onderhand veel gel/kleurstof gebruikt maar niks geen mooie donkere kleur bruin. Dus hup iets zwart erbij, nou toen werd het helemaal een vieze rare kleur...pffff
Gebruiken jullie een andere kleur bruin of hoe mengen jullie dat?

Bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes, Mare

2

Re: Donkerbruin kleuren ...dat lukt niet!

Heb je het al met cacao poeder geprobeerd?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

voor donkerbruin, zwart en rood gebruik ik kant en klare fondant. meestal meng ik dat dan met 1/3 deel wit MMF zodat nik niet ineens al mijn gekleurde fondant verbruik en mocht de kleur dan iets minder intensief zijn doe ik er een beetje kleurpigment weer bij, maar dit is zelden nodig.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

een nachtje laten liggen dan kleur het wel bij en dan opnieuw door kneden

groetjess

5

Probeer de pettinice choco van de web shop eens. Dat is SUPER bruin en goed te mengen met marsepein om evt de kleur wat te verzachten. Er zit ook een HEERLIJKE smaak aan moet ik zeggen.

6

Voor mijn donkerbruine bruidstaart heb ik idd 3 eetlepels cacao door m'n MMF gemengd, met een klodder Wilton bruin en een klodder Wilton zwart, en als ik me niet vergis ook nog wat rood, voor een warmere kleur. Was erg mooi donker geworden! (na een nachtje doorkleuren....)
groetjes WEndy

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Ik maak het ook met cacaopoeder en nog wat bruine en zwarte kleurstof.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

super bedankt voor de tips, ik ga vanavond aan de slag (eerst even cacaopoeder halen..)

9

Ik gebruik ook altijd chocoladefondant, werkt super!

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!