1

Onderwerp: Fondant Roosjes alvast maken ... maar ...

... blijven ze wel zacht als ik ze luchtdicht verpakt?
Heb een bestelling voor 5 mei, roze roosjes van fondant op een taart. Marsepein roosjes uit ervaring blijven mooi zacht. Maar nu twijfel ik een beetje over fondant roosjes.
Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Alvast bedankt!

Groetjes Tweety!

2

Re: Fondant Roosjes alvast maken ... maar ...

Ik vind rozen maken van fondant een bijna onmogelijke opgave :s. Fondant is z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Heb het nog niet geprobeerd,ik maak de roosjes altijd met marsepein,dit blijft wel lekker zacht.
En misschien toch goed verpakken,luchtdicht als je ze gemaakt hebt zoals Carin zegt,succes.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

4

ik maak mijn roosjes altijd heel gemakkelijk met zelfgemaakte MMF, (misschien is dit minder slap als de gekochte?)  en dit blijft onder plasticfolie redelijk zacht!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

ik vind dit wel grappig... hier in Noorwegen maken ze ze zich altijd druk om dat het niet weer zacht wordt;) Hier drogen we alles (ook marsepein) tot het knal hard is. Decoratie wordt dan meestal ook niet opgegeten. Marsepein of fondant op de taart is al zoet genoeg en gedroogde decoratie is ook langer houdbaar

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

6

Ik ga het gewoon proberen. Ik was er nog niet helemaal uit met mijn ontwerp van de taart, dus dacht ik ga alvast wat roosjes maken. Maar nog niet kort afsnijden zodat ik het later nog kan doen.
Lady Sharon: je hebt gelijk, decoraties worden meestal niet opgegeten, zonde eigenlijk he?

Bedankt voor de tips/suggesties dames! helemaal top!

Groetjes Tweety!

7

Nou, dat zal dan ook wel Nederlandse zuinigheid zijn: :D Bij mij wordt altijd alles opgegeten, JUIST de roosjes, lekker veel marsepein, mmmmmm.

Ik gebruik liever geen fondant als ik ze van tevoren maak, het breekt en brokkelt vrij snel vind ik. Ik gebruik het liefst marsefond (marsepein met fondant erdoor) en dan luchtdicht verpakken. Het wordt wel iets hard, maar nog prima eetbaar!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Ik heb hier een dametje van 115 cm hoog die álle decoratie

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep