1

Onderwerp: Gezocht: tips voor maken logo Ajax

Komend weeekeinde wil ik me (figuurlijk) gaan storten op de Ajax-taart van mijn neefje.

Hoe begin ik nu aan dat logo? Ik zie hier een boel strakke Ajaxtaarten voorbij komen. Dat wil ik ook.

Alle tips zijn welkom!

2

Re: Gezocht: tips voor maken logo Ajax

Met een prikpen het logo prikken in de fondant dan rolletjes marsepein of fondant erop leggen... snap je een beetje wat ik bedoel?
Succes!
Groetjes wendy

3

zo heb ik het ook gedaan :Y
Ik heb de rolletjes met de sugar gun gemaakt, ging super :Y

Veel succes Marlies.

4

Ik heb het logo uitgeprint, op taart formaat. Toen met een mesje de lijntjes uitgesneden, dat uitgesneden logo weer op de taart gelegd en toen de lijntjes op de taart overgenomen met een tooltje. Daarna kon ik er zo rolletjes op leggen. Dan weet je zeker dat het logo goed zit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

JA! Bedankt!
Ik zat al veel moeilijker te denken.

Zou ik het logo er ook op kunnen spuiten met royal ice-ing? Ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar het lijkt me zo leuk om dat eens te doen ;)

6

als je het heel voorzichtig zou doen zou je het logo in spiegelbeeld af kunnen drukken, met een laagje folie ertussen kun je het gewoon met de spuitzak overtrekken en invullen... wanneer het gedroogd is een laagje karton er op en voorzichtig op de taart laten glijden :-)

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

7

Rene1971 schreef:

als je het heel voorzichtig zou doen zou je het logo in spiegelbeeld af kunnen drukken, met een laagje folie ertussen kun je het gewoon met de spuitzak overtrekken en invullen... wanneer het gedroogd is een laagje karton er op en voorzichtig op de taart laten glijden :-)

Oei, nee dat lijkt me te veel risico :O

Maar ik zat te denken aan de bovengenoemde tip met het prikken van de gaatjes. En dan ipv marsepein of fondant te gaan werken met de ice-ing in de kleuren rood en zwart.
Nog nooit iets mee gedaan, maar eens zou het de eerste keer moeten zijn, toch?

8

Pooh schreef:

Ik heb het logo uitgeprint, op taart formaat. Toen met een mesje de lijntjes uitgesneden, dat uitgesneden logo weer op de taart gelegd en toen de lijntjes op de taart overgenomen met een tooltje. Daarna kon ik er zo rolletjes op leggen. Dan weet je zeker dat het logo goed zit.

Zo doe ik het ook en dat werkt uitstekend! Succes!

Monique63

Carpe Diem !