1

Onderwerp: invriesvraag

Mijn zoekoptie doet het momenteel niet en ik moet dit toch weten want ik ga er zo mee aan de slag: ik moet voor donderdag een taart afhebben. Vanavond ga ik er mee bezig en verwacht m morgen af te hebben. Vulling wordt chocopasta, jam en bebogeen. Moet ik dit invriezen tot woensdagavond, en m er dan uit halen? Of kan ik dit ook tot donderdag in de koelkast bewaren? Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!!

2

Re: invriesvraag

ik zou hem invriezen gaat heel goed en dan is hij ook nog lekkerder omdat de smaken er dan goed intrekken.
doe de taart in een plastic zak en haal hem er woensdag uit en pas uit de zak halen als de taart helemaal ontdooit is

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

3

invriezen is mijn advies. En dan woensdagavond uit de vriezer, de koelkast in. Donderdag kan je je creatie verorberen :-D

4

dus wel in de koelkast dan? Gaat de marsepein dan niet smelten?

5

lees ik nu goed dat je een klare taart dus met marsepein er al om kan invriezen ?? ik moet heel veel taarten maken ivm 2 jarigen op 20 april en 4 juni , dat zou voor mij dus idiaal zijn !

krijg je geen afdruk van de plastikzak in de taart ??

6

Ik doe mijn taarten in de kartonnen doos waarin ze de deur zou uitgaan, in de vriezer. Met daaromheen een plastic zak. Bij het ontdooien de zak er af laten en de doos in de koelkast zetten om te laten ontdooien. Gaat eerst wel zweten maar dat trekt weer bij.

7

maar ja wat als de taart niet in een doos past?

8

Dan alleen de plastic zak. Heb begrepen dat veel mensen dat doen, dus het zal met die afdruk wel mee vallen. Zelfde principe als met doos, maar dan wel in de zak laten ontdooien en de laatste 2 uur zak eraf.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag