1

Onderwerp: blokken

Hoi dames,

Ik heb een vraagje. Hoe maken jullie de blokken ( soort dobbelsteentjes) op de babytaart?

Ik bedoel de blokken met daar soms letters of figuurtjes op.

Snij je dan gewoon dobbelsteentjes van fondant of van cake en dan bekleden?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :)

Groetjes,
Patty

2

Re: blokken

Niemand??

Ik wil namelijk heel graag een babytaart met blokjes maken. Op de blokjes wil dan de letters van de naam van het kind zetten.

Help!

Groetjes,
Patty

3

Als hij zo groot word waar je een naam op moet/wil zetten zal je hem denk ik wel van cake/bescuit  moeten maken. Anders kost het je zoveel marsepein/fondant

Of je moet echt voor elke letter een blokje gebruiken dan zou het nog van fondant/marsepein kunnen maken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ja, dat is de bedoeling. Dat ik op elk blokje een letter zet :)

Ok, dus als ik het goed begrijp : grote blokken maak je met cake en kleine met fondant/marsepein.

Ik ga het uitproberen( binnenkort :) )

Bedankt!

5

Hihi dat zou ik doen hoor. Ik heb nl nog nooit zo`n taart gemaakt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Ik heb hier zomaar ineens een h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

De blokjes die ik op een van mijn geboorte taarten gemaakt heb waren gewoon gesneden stukjes fondant.

groetjes Francisca

8

Hoi Patty,

Bedoel je zoiets als dit van de blokkenkar?

www.taartopmaat.nl/index.php?Fotogalerie:3D_Taarten&pic=8&page=0

Ik maak die van biscuit gewoon, ik snij dan vierkantjes uit, die bekleed ik met marsepein (ik smeer ze eerst in met botercreme, op de onderzijde na) dan even in de koelkast om op te stijven. Dan doe ik de marsepein erop, evt. eerst de 4 randen en dan de boven en onderkant en die zet ik dan weer op de taart.

Succes. Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

Hoi Inge,

Nee die bedoel ik niet.

Ik heb ze weleens op een babytaart gezien.
Het zijn meestal kleine blokjes. Net dobbelsteentjes zeg maar.

Dit is een link naar cakecentral waar zo'n taart te zien is. Ik hoop dat het de goeie link is :)

http://www.cakecentral.com/modules.php? … id=1206361

Groetjes,
Patty

10

Moet je deze blokjes dan harder maken? Ik werk met marsepein nl... en ik moet voor zondag dus ook een taart afhebben....
Basis, kleedje, xtra's, baby & ooievaar zijn klaar, maar nu idd de blokken met de letters nog.. wie kan me helpen...

Mmm das pas lekker!