1

Onderwerp: Meringue maken van eiwitpoeder

Hallo allemaal,

Even een wellicht naieve vraag, maar ik zou graag weten of het mogelijk is om meringue te maken met behulp van eiwitpoeder, en uiteraard wat hiervoor de mengverhouding dient te zijn.

Om een of andere reden mislukt bij mij de meringue van vers ei altijd en blijf ik zitten met een soort van kauwgum. Hierdoor heb ik de moed maar opgegeven en de eierschijder maar alvast aan de wilgen gehangen.

Bij voorbaat Mijn dank

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

2

Re: Meringue maken van eiwitpoeder

Ja hoor. 10 gram poeder op 60 ml water. En dan eerst stijf slaan en dan pas beetje bij beetje de suiker toevoegen. In het receptenforum staat een heerlijk recept voor schuimpjes (dat is met kokende suiker)

Had je die kauwgom trouwens voor of na het bakken? Voor je gaat mixen moet je nl zorgen dat alles wat je gebruikt vetvrij is en dat er geen spoortje geel in het wit komt. en het moet heel lang in de oven. Minimaal een uur afhankelijk hoe warm je 'm zet.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door Rene1971 (08-04-2008 16:12)

De "kauwgom" kreeg ik inderdaad na het bakken (75 minuten op 130 graden ik hoorde namelijk dat je niet zozeer moet bakken maar eerder drogen)
met name het vetvrije is waar ik bang voor ben, ik ben niet zo handig in het scheiden van ei

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

4

Ik laat ze rustig een uurtje of 2 a 3 op 80 graden gaan. (zet 'm op 100, met de deur op een kier, anders droogt het bij mij niet, en dan is het binnenin dus 80 ) Als m'n oven heter dan 100 graden is worden ze bruin.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.